Alla inlägg den 5 december 2010

Av Emma - 5 december 2010 15:36

I ett helt år har man väntat och väntat på att denna dagen ska komma och igår kom den... Årets Vinterfest var rena katastorfen om du frågar mig. Det var totalt bortkastade pengar. Det var att kasta pengar i sjön. Visst det började väl ganska bra, jag åkte hem till Johanna eftersom vi upptäckte att banken sa nej så vi kom inte iväg till Borlänge, utan satt hemma hos Johanna och fixade naglarna istället. Det var trevligt, när klcokan blev tre så lagade vi mat och det såg lite smått oättligt ut men det gick ner, sedan bytte vi om sminkade oss och fixade håret när allt det var klart, så började vi måla varandras naglar som vi sedan blåste torra med hjälp av hårtorken  


Sedan var det dags att gå på vägen stötte vi ihop med Sulan och Luis de var ltie dragna. Luis paxade mig visst som bordsdam, hur nu det gick till. Jag har ingen aning alls. När vi kom till neering så träffade vi på Magnus som skulle vara gentleman och leda Johanna ner för backen utan att halka, han stod på benen hela vägen ner trots att han tappade fästet tre gånger och då är inte backen så lång =P När vi kom fram till puben så blev vi fotograferade och Johnny Depp/Jack Sparrow stod och spelade musik ute. Det var kul och så fick vi gå in på röda mattan. När vi hängt av oss jackorna fick vi kolla vilken pltas vi satt på. Jag satt på Pixar och hade fått kändisnamnet Kim Hersov. ( Som jag fortfarande inte vet vem det är). Sedan räknade dem ner tre gånger innan vi fick gå in.


För det första var jag grymt besviken på bordsplaceringen, eller i alla fall den platsen jag fick. Det positiva var att jag slapp sitta vid dörren där det drog, för de stängde inte dörren så man fick ha filtar på sig när man satt där. Det slapp jag. Sedan var iför sig Lady Gaga bra, maten var inget vidare, förätten var inte alls god och varmrätten var seg, efterrätten var okej men inte tillräkligt söt. Stefan höll ett jättebra tal, det vart på rim och riktigt roligt. De andra två talen hörde jag inte. Sedan vart det lite prisutdelning också en jag vet itne vad dem vann för så det var itne heller så roligt. Sedan blev det dans till ett liveband och det var trevligt. Jag gillar att dansa, det är kul och bandet var bättre än förra året tyckte jag. Deras låter var bra och dansvänliga. Visst det var ett coverband men det var nog det roligaste under hela kvällen.


Alla går idag runt och tackar för den gryt roliga vinterfesten, men jag förstår inte vad som var så roligt. Det hände ingenting på hela kvällen förutom väntan. Det var nog årets tema väntan! Det tog en helvtimme mellan vinet och maten och det är illa. Antigen så är jag inte mogen för att gå på sådan här fester, eller så var jag inte tillräckligt packad... Jag hade inte speciellt roligt igår och tycker inte det vart värt de där pengarna jag var tvungen att betala....  

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards