Alla inlägg den 25 oktober 2017

Av Emma - 25 oktober 2017 21:00

Idag klockan 10:30 startade jag upp min första arbetsdag på den här mässan. Det började med att jag fick en lapp av min gruppledare med en massa saker som jag skulle hämta. Jag fick släpa med mig en jättestor tung vagn med frallor, bagels, baugetter och sallader i mängder. Den här vagnen skulle jag dra igenom korridorern bort till hissen, sedan genom nästan hela B hallen innan jag kom fram till min arbetsplats. Jag tog mig dit och vi hade rätt lugnt. Det var inte jättemycket att göra eftersom det var första dagen och så låg vi lite avsides. Utsikten var i alla fall den stora banan, där jag kunde se dressyrtävlingen. Så under hela mitt arbetspass fick jag se en massa hästar gå runt i manegen. Jag avslutade mitt arbetspass klockan 17:00 och trodde att jag skulle få köra raken vägen hem. Men se det fick jag inte. Jag hamnade i kö, hela uppförsbacken fick jag köa. Det hade visst skett en olycka så dem hade stängt av två av tre körfält. Men efter olyckan så flöt trafiken på igen. Jag ska inte åka till Jönköping, jag står bara i kö nuförtiden.   Men jag gillar att jobba på Elmia, det är roligt och varierande. Du vet aldrig vad som händer när du kommer dit. Du får en starttid och en sluttid. Men vad som händer där emellan det är alltid något nytt.


 


När jag kom hem var det bara att byta om och vänta på att mamma skulle plocka upp mig. Vi skulle gå på bio men efter det som hände i tisdagskväll så fick jag inte gå ut själv. Så jag satt kvar här hemma och väntade på att mamma skulle köra förbi. Vi tog alltså bilen till bion. Så på det hela taget så hade jag en bra onsdag men jag var trött och gick och la mig så fort jag kom hem efter bion, jag ska orka upp och jobba imorgon också.


 

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards