Alla inlägg den 29 oktober 2017

Av Emma - 29 oktober 2017 12:29

Jag hade planerat sovmorgon när jag kröp i säng klockan 02:30 imorse. Det blev inte riktigt så, jag vaknade 06:51 och kände mig oförskämt pigg. Jag låg kvar i sängen för att jag hade ingen riktigt lust att lämna det varma härliga utrymmet jag befann mig i. Jag ville ligga kvar och drömma och låtsas att han skulle komma och krypa ner. Nu visste jag att det inte skulle bli så men jag låg ändå och tänkte på honom en stund. Jag gör det ibland eller rätt ofta. Klockan 07:30 kunde jag inte ligga kvar, så jag gick upp och tog en dusch. När jag ändå var igång, så slängde jag alla handdukar och sängkläderna i tvättkorgen och drog igång en tvättmaskin kliockan 8:00. Jag gjorde en kopp te och satte mig i soffan och skrev några brev som jag behövde skriva. Ska skriva två till senare idag. Nu ska jag bara försöka få lite motivation till att ta tag i dammsugaren Fido och se till så dammet försvinner. Jag behöver plocka in lite grejer också och så ska jag planera för vad jag ska äta under veckan och vad jag behöver handla nästa gång jag är ledig. Jag behöver ha lite att göra när jag är ledig på tisdag också. Idag är en sådan där dag så jag egentligen inte behöver göra någonting, jag bara göra småsaker för att faktikst få i ordning här hemma. Det finns så mycket jag skulle vilja göra men som jag inte har gjort än. Mina garderober behöver röjas och jag har en massa saker jag skulle behöva sälja, som jag vill bli av med. Det har försvunnit en del kläder från garderoben i alla fall. Saker som inte passar eller som jag aldrig använder. Det betyder helt enkelt att jag kan köpa på mig lite nytt när jag åker till Ullared. Jag har redan gjort min inköpslista för vad jag ska ha när jag är där. Nu kom jag på att jag behövde se om jag hade något färgat papper hemma. Jag ska pyssla lite grand tänkte jag. Nä nu ska jag se om tvätten är klar...

 

 

Av Emma - 29 oktober 2017 02:30

Jag vaknade upp vid nio tiden och kände att jag hade verkligen fått den sovmorgonen som jag behövde. Jag tog det lite lungt under dagen och fixade lite hemma. Jag gick runt här i min lägenhet och plockade lite bland alla mina grejer. Sedan åkte jag hem till mamma och pappa en sväng. Pappa var ute i trädgården och jobbade, mamma var på jobbet, Sixten var ute på jakt och Gustaf han kom ner för trappan och hälsade mig välkommen. När pappa hade jobbat klart kom han in och lagade mat, ungsstekt falukorv med makaroner. När mamma kom hem så åkte pappa ut på sin motorcykel. Det var fint väder igår. Mamma fick hjälpa mig med att försöka operera bort en liten sticka som jag fick i fiingret igår men hon hittade ingen sticka. Sedan åkte jag till jobbet.

 

Livsnjutarna Sixten och Gustaf

 

Klockan 16:45 var jag på jobbet. Jag hade en hel kvart på mig innan jag skulle börja jobba. Idag tänkte jag köra lite kvällsjobb. När jag kom upp till baren så var nästan allting slut och det var tre helt nya tjejer som aldrig varit på Elmia innan som stod bakom disken. Jag fick gå och plocka disk och finnas till hands medan Sofia gick och hämtade grejer. Vår gruppledare kom och hjälpte till en stund, eftersom alla gästerna var tvungen att gå ut när dem gjorde i ordning för auktionen, då fick jag springa flera varv och hämta öl, cider, vin och glas. Kön bakom repet blev bara längre och längre, det gick nog nästan igenom hela B hallen  .  Sedan släpptes folket in och vi fick jobba. Vi hade bara två kassor men fick det ändå att flyta på rätt bra. En tog betalt och en fixade fram drickan på varje sida och en fyllde på kylen. Sedan blev det lite lugnare när auktionen började. Jag såg ingenting men hörde bara att dem ropade ut en massa saker. Det var några gäster som blev lite sura eftersom bubblet tog slut och sedan tog nötterna och chipsen slut. Godiset tog också slut. Men vi sålde en massa dricka och lite mat. Klockan 23:00 stängde vi buffén och 23:30 stängde vi baren och började plocka undan. Klockan kvart över tolv eller halvett skickade jag hem mina kollegor. Själv hade jag två kassor att räkna. Jag lämnade Elmia klockan 01:30 och var hemma runt 02:15. Nu ska jag sova en liten stund tänkte jag.

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards