Alla inlägg den 31 oktober 2017

Av Emma - 31 oktober 2017 22:02

Jag har inder dagen hunnit tänka en del, jag tycker inte om att vara ledig när jag känner så här.

Men jag har i alla fall tänkt. Jag försökte vara spontan och snäll. Jag försökte hitta lite tid för att ses.

Men ett jobb är ett jobb som ska skötas och finns inte tiden för besök så finns den inte.

Jag hoppas ändå att vi kommer att ses igen, eftersom det var det du skrev.

Jag har fått många hjärtan den senaste veckan och har tagit det som ett gott tecken.

Det jag behöver intala mig själv är att du är inte ensam, det finns en liten människa som du inte kan lämna ensam hur som helst. Det är något jag borde förstår och accepterar. Men jag kan inte rå för att jag är en känslomänniska och när jag får känslor då får jag dem med fullkraft.

Jag lovar att bättra mig, jag lovar att lugna ner mig. Jag tänker fortsätta hoppas att vi kommer att ses igen. Helst snart men går det inte så går det inte. Bara du inte släpper mig riktigt än. Jag tycker så himla mycket om dig.

Jag vågar inte säga något än för att du inte ska tycka att jag är konstig men jag har inte känt mig så trygg och avslappnad tillsamman med någon på länge som tillsammans med dig. Det pirrar när jag frågar om jag får se dig igen.

Det är bra känslor och jag önskar att jag vågade fråga dig men vill inte riktigt prata om sådan saker över sociala medier.

Jag är en person som har mycket känslor, råkar vara blyg men tycker att känslor är något man pratar om öga för öga.

Jag vet att jag kommer att drömma om dig inatt och jag vet att jag kommer att tänka på dig när jag vaknar imorgon. Jag vet att när jag väntar på att gå till jobbet så kommer jag att undra vad du gör och tänker just nu. Jag undrar var du drömmer om inatt när du sover.

Jag önskar mig bara en enda sak och det är en chans med dig. Det är allt jag begär...

 

     

Av Emma - 31 oktober 2017 21:00

 

Under 30 min att tillaga.

Ingredienser:

2 portioner fryst sötpotatisstrips

400g tender brisket

1 avokado

2 tomater

1/2 rödlök

2 tsk rödvinsvinäger

salt och peppar

 

Gör så här:
1. sätt ugnen på 225 C

2. Tillaga stripsen enligt avisningarna på förpackningen.

3. Öppna köttförpackningen och häll lagen i en kastrull. Skär köttet i skivor och värm i lagen ca 5 min

4. Dela, kärna och gröp ur avokadon. Skär avokadon och tomaterna i tärningar.

5. Skala och hacka löken och blanda den med avokado och tomater. Smaksätt med vinäger, salt och peppar.

6. Servera stripsen med kött och avokadoröra.

Mat
Av Emma - 31 oktober 2017 13:42

Jag vet inte hur man gör för att stänga av. Jag önskar att jag kunde låta bli att tänka så mycket.

Men det kan jag inte! Jag tänker på dig nästan hela tiden. Jag önskar att du kunde vara närmare, att vi kunde ses oftare. Jag vet att vi bara har setts en gång men allting föll på plats. Det kändes rätt. Jag förstår och jag accepterar att situationen ser ut som den gör men jag kan inte låta bli att tänka på dig. Jag försöker stänga av, försöker göra något annat men det går inte. Du är där, vad jag än gör så finns du där. Jag önskar att jag kunde komma hem till dig och bara sitta där och se dig i ögonen. Känna dina fringar som leker i mitt hår... Hur gör jag för att stänga av?

Jag vill inte stänga ute alla känslor jag har men, jag önskar att jag visste om vi kände likadant. Jag har ändå fått intrycket av att det finns något där men det är ändå något som tar emot. Jag vet att du inte kan släppa allt du har och den enda tiden som verkar kunna finnas till är tiden då du jobbar, men inte ens då finns det tid. Idag är en sådan dag då jag önskar att jag kunde stänga av. Jag förstår att det är svårt och ett jobb är ett jobb men jag känner mig ändå lite bortglömd. Jag borde bara få vara glad och det är jag, att vakna upp och se ett meddelande från dig får mig att le. när jag ställer frågan om du vill ses så pirrar det i hela kroppen. Det borde vara ett bra tecken men tålamod är inte min starka sida. Jag gör så gott jag kan och fortsätter hoppas att jag kommer att få träffa dig en dag igen. Du har ju lovat att vi ska ses igen men när det vet jag inte än...

 

   

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards