Alla inlägg den 2 oktober 2019

Av Emma - 2 oktober 2019 23:27

Idag har jag haft en ledig dag. Det har varit riktigt skönt. Jag var trött igår och somnade på soffan någon gång strax efter tio eftersom jag vaknade upp vid 00:34 och vacklade i säng. Jag somnade på en gång och sov gott ända tills klockan ringde vid 8:00 Jag tänkte komma igång med dagen eftersom jag tänkte att jag skulle tvätta. Jag hann tvätta nästan alla maskiner med tvätt innan jag skulle i väg och träna. Jag startade i alla fall tvättmaskinen och åt frukost i lugn och ro, sedan satt jag vid datorn ända fram till klokcan blev ett. Då var det dags att packa ihop mina badkläder och ge sig av. Idag var det dags att börja med träningen igen.

 

Jag är imponerad av mig själv. Jag hade tänkt simma 45 minuter men det orkade jag inte med. Jag var trött redan när jag påbörjade min tredje längd. Det blev bara 40 minuter och 25 längder och det räknar jag inte med att orka med imorgon. Armen värker något fruktansvärt. Jag hoppas att det ska gå över när jag ger mig på det imorgon igen efter jobbet. När jag kom upp ur bassängen kunde jag knappt stå på benen, det var tur att de bjöd på frukt idag. Det där äpplet smakade riktigt bra i bastun. När jag kom hem från träningen så var det dags att hänga upp den ljusa tvätten och starta specialaren. Efter det la jag mig på soffan för att vila en liten stund, jag var så trött. Jag somnade ganska snart. Klockan ringde och då var tvätten klar. När jag hängt upp den så bakade jag en kaka som jag ska bjuda gamlingarna på till kaffet imorgon. Jag kom på att jag slutar klockan 14:00 imorgon men jag hinner fixa kakan innan jag åker iväg och simmar efter jobbet. För att orka jobba behöver jag tydligen träna också, så huvudet blir så trött att jag slappnar av.  När jag hade bakat klart mina kakor, så blev det en härlig soppa till middag.

 

Det var en riktigt god soppa som jag hittade på nätet. Jag följer nämligen några mat och bakkonton och då får man massa roliga tips och ideer. Den här soppan blev även få smart points enligt viktväktarna. Så det var bara bra. Det är dags att komma igång med att äta rätt mat igen. Jag har även kommit på en plan. Idag är det den andra oktober och jag ska när jag hittar mitt måttband mäta mina armar, höfter och midja. Den andra december tänker jag mäta igen och hoppas att jag har krympt lite grand. Jag ska under de här två månaderna sluta med läsk och godis, det kommer inte vara lätt men jag tänker ge det ett försök. När det blir december kommer jag att dricka julmust och äta godis. Men om man ger det två månder så kankse det blir lättare att fortsätta i januari och kankse att jag faktikst att kommer att se minus på vågen varenda vecka. Det är det jag längtar efter, minus efter minus... Jag vill nå mitt mål snart. Det känns som mitt första delmål är så långt borta hela tiden. Men nu känns det ändå som att jag har en plan och jag hoppas att det ska hjälpa mig. På lördag ska jag även på en föreläsning om stress och jag hoppas att de ska ge mig insikt och lugn. Bara få en förklaring på varför jag inte få minus på vågen, hur jag blir av med stressen och viktminskingen går igång igen. Jag vill vara glad, jag vill ha energi till att göra en massa saker. Jag vill inte ha ont i magen varenda gång jag ska gå till jobbet.

 

Nä nu är det dags att sova, det är jobb imorgon och jag hoppas att dagen kommer att gå fort. Jag slutar klockan 14:00 som sagt och dem dagarna brukar gå rätt fort. Sedan ska jag pyssla med serveringen till kaffet och efter det ska till simhallen igen för att träna. Efter det så blir det en powernap, det är jag nästan säker på och framåt kvällen ska jag på en föreläsning och efter det så blir det sängen, eller jag skulle slänga ihop några bullar också som jag inte har hunnit med idag. Jag har hela torsdagen fullspäckad...

X0X0  

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards