Alla inlägg den 19 oktober 2019

Av Emma - 19 oktober 2019 22:30

Idag vägrade jag ställa klockan. Jag hade haft en riktigt dålig dag igår och tänkte sova bort allting. Det gick jättebra. Jag sov ända fram till klockan 10:00 och ändå var jag trött och ville inte kliva ur sängen. Jag tog mig till slut ur sängen och slängde in 60-tvätt i maskinen. Jag gjorde frukost i lugn och ro. Idag blev det Yoghurt med sylt, 2 st, riskakor och en kopp te. Efter det hände ingenting på hela dagen, jag satt vid datorn och såg klart på Degrassi- Next Class på Netflix. Vid 15:00 började jag bli hungrig igen och var tvungen att laga mat.

 

Jag hade tur som hade kvar några av Lillians vårrullar. Det blev en väldigt god lunch till mig idag  

 

 

Klockan 18:00 var jag klar för att gå på konsert.

 

Jag var fortfarnade trött men försökte se det som att det skulle bli roligt. Musik har alltid fått mig att le, nästan alltid i alla fall. Men jag är mentalt slut. Jag försöker le, jag försöker orka men jag hade trots att jag sovit gott ingen lust att göra något alls igår. Det var härligt väder dessutom, hade inte varit ute på hela dagen så promenaden bort till Folkets hus, den gjorde gott. Det var mycket folk, det var fullsat. Fanns inte en stol ledig när konserten började. Men när dem drog bort ridån dök det upp fyra medelålders gubbar som skulle spela lite musik.

 

Jag satt länge och funderade på vad det var mamma hade tagit med mig på. Det här kunde absolut inte hålla på i tre timmar. Det var inte alls värt pengarna. Som tur var så hände det något till slut. Det dök upp blås och en kör och det blev lite mera fart. Men andra akten var klart den bästa. Då kom Elvis in och han skämtade och det blev roligt. Tyckte dessutom att Elvis hade en bättre sångröst än den första killen. Men det blev bra till slut. Jag tyckte att det var rörigt och lite oproffsigt tyvärr. Jag vet att jag låter gnällig men hur mycket jag än försöker vara positiv så finner jag inte glädjen i någonting. Även om jag tycker om musik så kan jag inte sitta och säga att det är bra när det inte är det. Några tips är, öva på mellansnacket eller skriv några stödord i alla fall. Ha en fusk lapp med låtarna och slarva inte så mycket. Folk har ändå betalat en del pengar för att få se det här. Sänk volymen på blåsarnas mikrofoner och se till så att det hörs vad som sägs i micken när man pratar. Det var nog allt gnäll jag hade... Nu ska jag avsluta med att säga något positivt också.

1. Jag älskar låten In the Ghetto

2. Det var en riktigt bra ide att börja med Burning love när Elvis kom upp på scenen.

3. Det hördes vad han sa i micken och han hade många skämt på lager.

4. Det blev ett bra avslut när båda sångarna sjöng Blue suede shoes  

 

       

 

X0X0

  

 

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards