Alla inlägg den 1 november 2019

Av Emma - 1 november 2019 20:16

Idag är min enda ledig dag på hela veckan och den blev inte som planerad som vanligt. Jag lyckades ta mig upp ur sängen idag också, det är väl för att jag är för rastlös för att ligga kvar. Men det känns ändå lite som att jag kunde ha legat i sängen hela dagen. När jag hade fått i mig lite frukost så samlade jag ihop mig för att ge mig ut på stan. Jag tänkte att jag skulle hinna med att handla lite innan jag skulle dricka kaffe hos en vän. Jag gick ut genom dörren och åkte iväg till Systembolaget. Jag är väldigt sällan där men igår när jag satt och surfade runt på Facebook så såg jag en artikel om en nyhet som jag ville pröva och den skulle börja säljas idag.

 

När jag hade varit inne på systemet så åkte jag vidare bort till Maxi för att handla upp alal pengar jag hade på kontot. Jag skulle baka lite till fikat i helgne till mina kollegor. När jag får feeling så brukar jag göra det. För att jag tycker det är kul även om jag inte äter det färdiga fikat sedan. Jag handlade även saker så att jag ska kunna baka till julmarknaden nästa vecka. När jag kom hem så var det bara att packa upp och lägga in allting på sin rätta plats så nu är det fullt både i kylskåpet och skafferiet. Dock blev det ingen fika idag och det kändes lite tråkigt men då hann jag sova en stund på soffan och sedan baka alla olika sorters kakor till imorgon. Jag har även hunnit plocka fram lite grejer som jag ska ha med mig imorgon.

 

   

Bild 1: Fladdermöss av färdiggjorda chokladbollar, Oreokex och engelskkgodis.

Bild 2: Spindlar på färdiga chokladbollar av engelskgodis, lakrisremmar och cola snören.

Kommentar: Jag är inte speciellt nöjd med någon av dem, men fladdermössen blev sötas. Nu hoppas jag bara att dem ska hålla resan till jobbet imorgon också.

 

 

Det sista jag bakade var ögon, det är oboybollar, vit marsipan, svarta nonstop och decorpenna. Jag känner mig rätt nöjd med det här bakverkat. Dem ser läskigt goda ut.   

 

Nu blir det Doobidoo och sedan börjar det bli dags att lägga sig. Då jag ska vara på jobbet redan klockan 06:30 imorgon. Jag ser inte fram emot det men jag har inte så mycket att välja på. Jag behöver jobba om jag ska kunna leva ett liv.

 

Ta hand om er

 

X0X0   

 

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards