Alla inlägg den 6 november 2019

Av Emma - 6 november 2019 22:40

Idag väcktes jag av min chef, han ringde för att kolla att jag kommer till jobbet imorgon. Jag borde nog inte men jag tänker inte missa kvällen imorgon. Om det nu blir något av det, då alla verkar hoppa av hela tiden. Det är så tråkigt att försöka göra något när alla bara hoppar av i sista minuten. Nej, jag skulle försöka tänka positiva tankar. Det är något jag har väldigt svårt för. Men jag hoppas att jag ska komma till en lösning med det problemet också en dag. Om jag bara kunde komma till handling så skulle det nog gå vägen. Jag har i alla fall nu när jag varit hemma hela dagen och känt mig bättre tills jag började hosta upp mina lungor. Det är nog det värsta, jag hostar upp allt slem som inte har kommit upp alls under de här dagarna. Jag har idag hunnit med att bocka av en hel del punkter på min att göra lista:

1. Bakat mozartkulor

2. Bakat Chokladhögar

   

3. Skurat toaletten

4. Tvätta

5. Slå in farsdags-present till pappa

 

6. Samla ihop påsar

7. Samla ihop papper

 

För er kankse inte det här är så mycket men för mig är det här en hel del som jag hunnit att göra idag. Visst, det skulle säkert gå att göra dubbelt så många saker om jag hade ökat farten men det är just det. Jag har inte energi att göra det, det går bra när jag kan gå och små plocka och göra det i mitt eget tempo att inte ha något att göra. Jag hann även med att titta på en film som jag har velat se väldigt länge. Nu äntligen fick jag en chans att göra det, jag tyckte om den. Det var en riktigt fin film.

 

Och precis innan läggdags så fick jag den goda iden att låta bli att äta upp min toblerone och smälte ner den och gjorde små chokladpraliner. Jag fick en fix idé och behövde testa den, jag hoppas att de små chokladbitarna blir bra. För nu har jag en massa saker jag skulle vilja testa. Choklad går att kombinera med det mesta och göra praliner av. Imorgon får jag se om det gett något resultat. Nu ska jag försöka få lite sömn också, så jag orkar med att jobba, övertala min kollega att följa med på Laserdome och att sedan testa på lite laserdome. Jag hoppas verkligen att det blir en bra dag imorgon...

 

Ta hand om er där ute

X0X0  

Av Emma - 6 november 2019 02:26

Jag var trött när jag gick och la mig. Jag tyckte att idag lägger jag mig tidigt, jag har lite jag ska försöka hinna med imorgon. Men det går inte att sova. Jag sov gott och plötsligt kom alla tankar på en gång och nu är det lönlöst. Jag bara ororar mig... Men måste man göra det dygnets alla timmar? Det började med att jag drömde en halvkonstig dröm... Jag kommer inte ihåg den nu bara för det men det var otroligt verkligt och plötsligt byttes allt det konstiga till oros tankar omkring min ekonomi, om min framtid, om att alla i familjen kommer att få stenar i julklapp i år... Jag vill så mycket men har så lite. Jag sitter nu här och funderar på hur jag ska lösa mina ekonomiska svårigheter, hur sparar man pengar, hur växer pengarna. Hur får man saker sålda på nätet, för ska jag vara helt ärlig så tycker jag inte det är så himla lätt att sälja grejer på nätet längre. Det verkar gå bra för alla andra men det är ingen som vill ha det jag har hemma. Då har jag mycket som är köpt på second hand, för att jag gillar gamla ting... Nä, sluta nu.. låt mig sova en stund till.


 

 

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards