Alla inlägg den 5 december 2019

Av Emma - 5 december 2019 22:30

Idag skulle jag tydligen inte ha varit ledig men jag fick en ledig dag. Jag var uppe och såg på julkalendern klockan 07:15 på tv. Efter det så började jag plocka i mina julsaker. Jag tänkte att jag skulle få upp julsakerna så snart som möjligt, så är det klart och man kan ha en lugn och stressfri december. Jag var även tvungen att packa klart allting för imorgon så åker jag ut på äventyr. Jag hade planerat att vara hos farmor och farfar klockan 16:00 för att hinna med lite hushållssyslor där innan julfesten började. Det blev inte alls som planerat... Tiden sprang ifrån mig och jag glömde hälften av allt jag skulle ha med mig som vanligt. Jag glömde min cider och fick gå in på Maxi för att fixa lite dricka, det blev alkoholfritt ikväll. När jag hade parkerat bilen på uppfarten så var jag tvungen att andas. Jag blir så nervös av det larmet att jag får panik. Men jag tog mig in utan problem och jag tog mig ut utan problem också. Jag lämnade bara av min ryggsäck och tände och släckte några lampor innan jag gick bort till L.

 

När jag kom till L så blev det ett glas vin innan vår skjuts kom. För någon som inte dricker vin speciellt ofta, så var det ett riktigt bra vin som A-L bjöd på. Vi trängde in oss i baksätet i K:s bil och fick skjuts till Puben. Det var inte så långt, så jag var hundra på att jag faktiskt skulle hitta hem när jag skulle gå hem sedan. Kände mig inte jätteupplagd för att festa. Vi kom dit och fick en halva av ett spelkort som skulle bli vår bordsplacering. Det tyckte jag ändå var ett väldigt smart sätt att göra en rättvis bordsplacering på. Vi åt exotisk planka och potatisgratäng, det smakade jättebra. Det var trevligt och efter maten så hade vi utlottning av vin. Vi hade fått en tackkorg av en brukares anhöriga och där i fanns allting. Så vi valde att lotta ut vinerna och jag fick den första flaskan. När alla viner var utlottade så spelade vi julklappsspelet om vem som skulle få vilken julklapp. Ingen visste vad som fanns i paketen.

   

 

När klockan slog nio så bultade det på dörren. Den öppnades och in kom två tomtar. De hade en hel säck med paket till oss, eller i alla fall en till oss var. I mitt paket så låg det åtta köksvampar. Jag tackar tomten, nu ska jag försöka få köket skinande rent innan den 24:e också  .  När tomtarna hade gått hem så valde jag att också gå hem. Jag vet att klockan inte var med än 22:00 men jag hade ingen fest känsla alls och mamma ska komma och hämta mig redan klockan 05:15 imorgon. Det betyder att jag innan jag somnar nu måste ställa klockan på 04:30. Hoppas bara att jag kommer att kunna sova här i natt, jag tycker inte riktigt om farmor och farfars hus. Det är så spökligt och har märkliga ljud för sig...

 

   

Bara 19 dagar kvar till jul...  

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards