Alla inlägg den 31 december 2019

Av Emma - 31 december 2019 12:00

Jag har under 2019 läst/lyssnat på exakt 100 böcker. Bok nummer 100 lyssnade jag klart på i morse. Jag tänkte därför summera det året i bokformat. För att det här inlägget inte ska bli alldeles för långt så kommer jag att dela upp listan på flera inlägg.


Lästa böcker 2019

 

1.   Klappsnapparna och skoltjuven - bok. Den här boken bygger på julkalenderna, alla karaktärerna är med och det är jättefina bilder i böckerna. Det är lite text och passar barn.

2.   Klappsnapparna och legenden om späktjuven - bok

3.    Hej igen vardag! - bok

4.   Jul igen på monsterhotellet - bok. Detta är också en bok för barn. Det är en del text på viss sidor, annars korta texter och fina bilder. Den handlar om monster utan att bli läskig och längst bak i boken finns det frågor om vad boken har handlat om.

5.   Gatukatten Bob - ljudbok. Det här är en av mina favorit böcker. Jag har tagit mig igenom alla böckerna om Gatukatten Bob och verkligen älskar den lilla kissen och kärleken han delar med den föredetta missbrukaren James Bowen. En värmade bok om kärlek mellan en man och hans katt.

6.      Ett lik i garderoben en deckare med Ester Karlsson - ljudbok. Det här är nog en av de roligaste böckerna jag har hört. Den handlar om ett helt gäng med gamlingar som är på kalas i ett vackert slott. En av gästerna dör och Ester Karlsson blir inblandad. Så läsvärd.

7. Jakten på Loshultsskatten - ljudbok. Det här är del två i en serie om två barn som vill ut på äventyr och hittar en nedfrusen snapphane. Det händer mycket när någon från 1800- talet hamnar i 2000-talet.

8.   Sunes jul - ljudbok

9.   Jul på monsterhotellet - bok

10.   24 goda gärningar - ljudbok. Det här var en mysig bok om kärlek och att göra något för andra.

11.   Dagbok för alla mina fans Gregs bravader - ljudbok

12.   Sune - ljudbok

13.   Bamse och häxans dotter - ljudbok

14.   Julrysare- bok. Den här boken tyckte jag inte alls om. Det var svårt att läsa sig igenom den men jag tog mig igenom. Jag tyckte den var jobbig att läsa och tråkiga om jag ska vara ärlig. Men det är min åsikt och vill du ge den en chans gör det. Vem vet, du kankse älskar den?!

15.   Skämtaren Sune - ljudbok

16.     Sune i Ullared- ljudbok

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards