Alla inlägg den 19 december 2019

Av Emma - 19 december 2019 12:58

Idag orkade jag inte alls gå upp när klockan ringde. Jag låg kvar i sängen och lyssnade på radiokalendern som i år inte är så värst bra. Det enda jag kan tänka på är hur höga manusförfattaren var när han kom på det här. Jag tittade även på årets kalender på svtPlay. Efter det klev jag ur sängen och då var klockan 10:00. Mamma var på stan så mötte upp henne och köpte julklapp till min yngsta kusin. Efter det gick vi och fikade så jag fick en riktig lyxfrukost idag. En god smörgås med ost, skinka och mimosasallad och en snögubbe bakelse till efterrätt. Det händer inte varje dag.

 

 

När jag sagt hejdå till mamma så gick jag tillbaka hem och dammsög hela lägenheten. Katten var inte jätteförtjust i dammsugaren men nu är alla rum dammsugna och det känns bra. Imorgon ska jag skura golven också, så är jag redo för julen. Jag har även möblerat om eller i alla fall flyttat en stol från ett rum till ett annat. Det är bara för att min vackra vita gran ska få plats i rummet. Jag får hoppas att Lollo kommer att låta bli granen. Den som lever får se...  

 

 

Steg 1. Julgransmattan på plats

 

Steg 2. Granen på plats.

 

Nä, nu ska jag äta lite innan jag ska iväg och jobba kväll. Två dagar kvar till helg. Den här helgen har jag ingenting planerat vilket betyder att jag kan i lugn och ro ligga och se på serier på Netlix hela helgen  Det kommer inte hända, jag kommer säkert se på serier men jag ska även göra klart inför julen. Granen ska kläs, tomtecookies ska bakas och några tomtar ska hitta fram också, efter det kan jag vänta på julstämningen och tomten.

 

 

Titta vad jag hittade i min julkalender idag  

Bara 5 dagar kvar till jul...  

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards