Alla inlägg den 6 december 2019

Av Emma - 6 december 2019 21:45

Idag vaknade jag redan 04:30 för att mamma skulle hämta upp mig 05:15. Jag var som bekant på julfest igår men jag gick hem tidigt och hade chansen att sova några timmar men det är många konstiga ljud i ett hus. Jag sov hos farmor och farfar under natten eftersom dem ändå inte var hemma. Jag hade lovat att tända och släcka lampor och vattna blommorna. Man ska inte be mig göra saker längre för mitt minne är inte vad det brukar vara. Jag kom i alla fall ihåg och tända och släcka lampor men resten glömde jag bort lite grand. Jag vaknade när klockan ringde och kastade mig ur sängen och packade i ordning mina saker och ställde nere i köket. Jag vill inte ha med mig en massa saker jag inte skulle använda nere i Tyskland. Så klänningen jag hade igår och mina bilnycklar fick stanna hos farmor och farfar. Jag satt och väntade på mamma i vardagsrummet och tyckte att hon inte kom till räckligt fort men så till slut kom hon åkande. Vi lastade in mina saker i hennes bil och jag låste och larmade huset. Sedan vinkade jag hejdå och vi åkte till bussen som skulle ta oss till Tyskland. Fast så var det inte, bussen tog oss bara till Göteborg, där fick vi byta buss och hitta rätt buss bland alla andra bussar som skulle på julmarknad till Tyskland. Vi hittade rätt buss och hade oturen att få en reseledare som jag inte uppskattar allt för mycket. Det var ju synd att det var så långt ner att jag behövde stå ut med henne så länge. Jag somnade ganska snart och sov mesta delen av resan, finns inte så mycket annat att göra när man åker buss. Vi satt ner jättemycket, tog en 45 minuter paus på Hallandsåsen ihop med alla andra bussar.

 

Vi stannade till på sprithandeln på vägen ner eftersom det bara skulle vara en sprithandel öppen på söndagen och det hade inte sparat någon tid. Så vi kom fram senare till hotellet idag istället men det var rörigt och lite stressigt där inne. Vi hittade en del vi skulle ha i alla fall och ställde oss i kö. När alla efter en timme hade handlat färdigt, så åkte vi raka vägen ner till hotellet i Celle. När vi kom fram var jag hungrig och trött på att åka buss. Jag ville aldrig mer åka buss. Vi lastade av våra saker på rummet och efter det gav oss ut på stan för att hitta ett mat ställe. Vi hittade en restaurang som serverade italienskt. San Marino. Det var något av det bästa jag har ätit någonsin. Vi åt lasange och den smakade underbart. Personalen var trevlig och det var en jättemysig restaurang. Det var väldigt mycket grejer över allt. Det var verkligen en personlig restaurang men det var nästan lite för mycket krimskrams. När vi var mätta så gick vi tillbaka till hotellet. Det fick bli en tidig kväll ikväll...

 

Bara 18 dagar kvar till jul...  

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards