Direktlänk till inlägg 12 januari 2010

Tidig morgon i skolan!

Av Emma - 12 januari 2010 08:44

Jaha nu är klockan 08:44 och det är en och en halvtimme kvar innan jag verkligen börjar skolan. Vad gör man här så tidigt? Jo bussen går inte senare om man vill komma i tid till lektionen. Så nu sitter jag här i skolans bibliotek och skriver lite, mittemot mig sitter Nickolina och bloggar. Det är trevligt blir inte så ensamt då. Den amnlige bibliokarien går runt i rummet och suckar och letar efter någonting ser det ut som, jag vet inte vad och jag begriper inte heller. Han kollar på den engleska litteraturen eller den franska, här finns det att välja på nästan allting.


Jag tycker lektionen kan ta och börja nu så man har någonting att göra, det är ganska dött så här tidigt på morgonen, alla sover, eftersom de flesta bor så nära att de kan gå, och ändå kommer de försent med en minut eller två, ibland flera stycken händer alltid. Det är alltid de som bor nära som kommer instapplande sist. Är inte det konstigt?


Nu har jag surfat runt i 11 minuter och inte har jag hittat något kul iaf. Jag borde ha använt tiden till att plugga lite mer vin, men idag blev det itne så, jag får plugga vin på den här tiden imorgon så kankse jag lär mig några fler druvor, kan ju tuillexempel Chardonnay, Pinot Noir, fast det kan ha varit en vinsort, nej det var nog en druva, resling och många fler finns det. Ska plugga lite mer kartor också man vet ju aldrig vilken karta eller vilka vinregioner han vill ha. Nej nu ska vi kankse inte sitta här och hänga mer, kankse ska göra något vettigt? Nej orkar inte, vi tar det en annan dag! Idag måste jag förövrigt verkligen tvätta, jag blir galen på att det ligger tvätt precis överallt just nu! Vart är jag på väg egentlgien?     Vägen är lång och kantig till målet, men det är dit vägen ändå bär!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Tisdag 9 april 21:40


Idag har jag varit trött, alldeles för trött. Jag hade tänkt att jag skulle bocka av X-antal punkter på min att göra lista idag. Det blev inte riktigt så. Under natten kunde jag inte sova, så då gick jag upp, diskade och hängde tvätt. Kändes skönt nä...

Av Emma - Torsdag 4 april 20:45

Hipp Hipp Hurra!   Idag har min bror födelsedag!               ...

Av Emma - Söndag 31 mars 22:00

Jag kom hem sent igår och kunde inte sova under natten. Så tittade på ett avsnitt av Taskamaster på svtplay. När jag sov som bäst då väckte Ziva mig klockan 05:30 och idag hade jag inte tänkt gå upp så tidigt. Klockan 08:12 var det helt omöjligt att ...

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 21 december 2023 22:15

Idag vaknade jag upp klockan 09:15 efter att ha sovit hela natten. Dock hade jag lite otur när jag öppnade en ny påse med torrfoder till katterna. Jag hällde ut hela påsen på golvet, så fick städa redan före frukost. När jag städat klart så blev det ...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards