Direktlänk till inlägg 2 december 2010

Bättre sent än aldrig...

Av Emma - 2 december 2010 21:02

Eftersom det har börjat en ny månad nu så kände jag att jag bara måste göra ett inlägg och igår hann jag inte eftersom det var så mycket annat som skulle göras, så jag berättar idag vad jag hade för mig igår istället...

För det första så gick jag upp klockan 7.00 för att titta på första avsnittet av julkalendern, man är ju tvungen att kolla in vad barnen får titta på i år =P Efter det kröpt jag ner i min varma säng igen och sov några timmar till innan jag gick upp för att åka iväg till skolan och plugga. Och jag pluggade i hela två timmar, sedan träffade jag Johanna och hängde med henne hem och var hennes lunch-kompis. Sedan gick vi tillbaka till skolan och jag åkte hem... Tanken var att jag skulle ha tvättat men det kunde jag inte eftersom dem hade stängt av vattnet. Så det gick ju inte. Jag kunde varken tvätta, diska eller duscha så jag gjorde ingenting tills mobilen plötsligt ringde och jag hör:

" Är du på väg eller vi väntar bara på dig så vi kan få äta någon gång"

Det kändes lite så där lagom bra, så det var bara att åka iväg så vi kunde fira Robin.


När jag kom dit så doftade det mat i hela lägneheten och sedan fick Robin son present, han verkade uppskatta den och det gillar vi =D Han skrattade när han fick upp den men han verkade bli glad för den i alla fall och det är bra. Sedan fick vi en jättegod soppa, som jag inte åt upp eftersom kräftor och räkor är kanske inte min favorit precis. Sedan blev det en huvudrätt med kött, asgod potatisgratäng och rödvinssås. Vi hade väldigt trevligt och maten smakade bra. Sedan blev det singstar och jag kom två  Det var trevligt finalen var lite svår och det var enbart Miley Cyrus låtar. Sedan tittade vi på Aliens, men helt serriöst! Jag tittade i en timme och det hände ingenting på en hel timme, det var ingen bra film. Så jag åkte hem för att orka med skolan idag. Sammanfattnignsvis: Jag hade en ganska bra första december i alla fall   


Imorgon ska jag äntligen få tvätta min enorma tvätthög och handla inför helgen. Ska även se om jag inte kan fixa min julklapp med så har jag gjort det. Då slipper jag tänka på den mer och kan ägna mig åt ekonomi av alla de slag. Både styrning och redovisning. Jag längtar ihjäl mig efter jul! Så jag kan få åka hem och lämna den här byn! Nu orkar jag inte med mer för tillfället!     

Grattis till alla vännerna Johanna, Therese och Robin som fyllde år igår! Hoppas ni alla fick en riktigt kanon dag!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Tisdag 9 april 21:40


Idag har jag varit trött, alldeles för trött. Jag hade tänkt att jag skulle bocka av X-antal punkter på min att göra lista idag. Det blev inte riktigt så. Under natten kunde jag inte sova, så då gick jag upp, diskade och hängde tvätt. Kändes skönt nä...

Av Emma - Torsdag 4 april 20:45

Hipp Hipp Hurra!   Idag har min bror födelsedag!               ...

Av Emma - Söndag 31 mars 22:00

Jag kom hem sent igår och kunde inte sova under natten. Så tittade på ett avsnitt av Taskamaster på svtplay. När jag sov som bäst då väckte Ziva mig klockan 05:30 och idag hade jag inte tänkt gå upp så tidigt. Klockan 08:12 var det helt omöjligt att ...

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 21 december 2023 22:15

Idag vaknade jag upp klockan 09:15 efter att ha sovit hela natten. Dock hade jag lite otur när jag öppnade en ny påse med torrfoder till katterna. Jag hällde ut hela påsen på golvet, så fick städa redan före frukost. När jag städat klart så blev det ...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards