Alla inlägg den 8 december 2012

Av Emma - 8 december 2012 20:03

Imorgon är det redan den andre advent, tänk vad fort tiden går. Den bara rusar iväg när man har roligt, även när man inte har roligt, då springer tiden liksom bara förbi. Den här veckan har det varit mycket skolabete, jag har befunnit mig i Borås hela veckan för att kunna jobba med ett grupparbete, som ledde till mycket diskussioner och vi var lite oense men löste allting och igår lyckades vi äntligen skicka in det så vi kunde få en helg då vi inte behövde bekymmra oss över någonting alls. Det var en lättnad när arbetet hade skickats in och vi slapp fundera över det mer. Igår fyllde världens bästa Mikaela år, så jag åkte dit för att fira henne, jag blev medbjuden ner till bryggan men tackade ner, jag var alldeles för trött för att orka festa. Det var trevligt, hennes släkt var där och Cookie(s) var där. Och så var det en tjej till som hette Emma, hon var trevlig. När klockan blev 22. Tackade jag för mig och åkte hem igen, det var inga stora djur på vägen, men ett antal harar som hoppade fram och tillbaka bra länge innan de hoppade ner i diket.


Idag började jag dagen med att se på julkalendern, sedan åkte jag iväg till Jönköping för att träffa min bror och handla julklappar. Vi hittade julklappar till de flesta och blev några kronor fattigare. Men det var en väldigt trevlig förmiddag, sedan kom jag hem och satte mig och tittade på tv. Nu har jag tittat på Scooby Doo 2: Monstren är lösa. Det verkar inte vara så mycket på tv ikväll, så vi får väl se vad jag ska hitta på, kanske dra igång en film på datorn. Men kanske att telefonen ringer och jag får prata bort en stund, men en mycket speciell person   Imorgon tänker jag bara ta en dag, då jag bara tänker vara. Jag ska sätta mig och skriva mina julkort och läsa igenom ett arbete som vi ska opponera på i skolan på torsdag. Imorgon får dagen bli som den blir. Inget planerat och inga måsten, en dag av lugn och ro, en dag i stillhet, med de två tända ljusen.


  Önskar er alla en trevlig andra advent på söndag   

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards