Direktlänk till inlägg 29 oktober 2017

Elmia Scandinavian Horse Show

Av Emma - 29 oktober 2017 02:30

Jag vaknade upp vid nio tiden och kände att jag hade verkligen fått den sovmorgonen som jag behövde. Jag tog det lite lungt under dagen och fixade lite hemma. Jag gick runt här i min lägenhet och plockade lite bland alla mina grejer. Sedan åkte jag hem till mamma och pappa en sväng. Pappa var ute i trädgården och jobbade, mamma var på jobbet, Sixten var ute på jakt och Gustaf han kom ner för trappan och hälsade mig välkommen. När pappa hade jobbat klart kom han in och lagade mat, ungsstekt falukorv med makaroner. När mamma kom hem så åkte pappa ut på sin motorcykel. Det var fint väder igår. Mamma fick hjälpa mig med att försöka operera bort en liten sticka som jag fick i fiingret igår men hon hittade ingen sticka. Sedan åkte jag till jobbet.

 

Livsnjutarna Sixten och Gustaf

 

Klockan 16:45 var jag på jobbet. Jag hade en hel kvart på mig innan jag skulle börja jobba. Idag tänkte jag köra lite kvällsjobb. När jag kom upp till baren så var nästan allting slut och det var tre helt nya tjejer som aldrig varit på Elmia innan som stod bakom disken. Jag fick gå och plocka disk och finnas till hands medan Sofia gick och hämtade grejer. Vår gruppledare kom och hjälpte till en stund, eftersom alla gästerna var tvungen att gå ut när dem gjorde i ordning för auktionen, då fick jag springa flera varv och hämta öl, cider, vin och glas. Kön bakom repet blev bara längre och längre, det gick nog nästan igenom hela B hallen  .  Sedan släpptes folket in och vi fick jobba. Vi hade bara två kassor men fick det ändå att flyta på rätt bra. En tog betalt och en fixade fram drickan på varje sida och en fyllde på kylen. Sedan blev det lite lugnare när auktionen började. Jag såg ingenting men hörde bara att dem ropade ut en massa saker. Det var några gäster som blev lite sura eftersom bubblet tog slut och sedan tog nötterna och chipsen slut. Godiset tog också slut. Men vi sålde en massa dricka och lite mat. Klockan 23:00 stängde vi buffén och 23:30 stängde vi baren och började plocka undan. Klockan kvart över tolv eller halvett skickade jag hem mina kollegor. Själv hade jag två kassor att räkna. Jag lämnade Elmia klockan 01:30 och var hemma runt 02:15. Nu ska jag sova en liten stund tänkte jag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Tisdag 9 april 21:40


Idag har jag varit trött, alldeles för trött. Jag hade tänkt att jag skulle bocka av X-antal punkter på min att göra lista idag. Det blev inte riktigt så. Under natten kunde jag inte sova, så då gick jag upp, diskade och hängde tvätt. Kändes skönt nä...

Av Emma - Torsdag 4 april 20:45

Hipp Hipp Hurra!   Idag har min bror födelsedag!               ...

Av Emma - Söndag 31 mars 22:00

Jag kom hem sent igår och kunde inte sova under natten. Så tittade på ett avsnitt av Taskamaster på svtplay. När jag sov som bäst då väckte Ziva mig klockan 05:30 och idag hade jag inte tänkt gå upp så tidigt. Klockan 08:12 var det helt omöjligt att ...

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 21 december 2023 22:15

Idag vaknade jag upp klockan 09:15 efter att ha sovit hela natten. Dock hade jag lite otur när jag öppnade en ny påse med torrfoder till katterna. Jag hällde ut hela påsen på golvet, så fick städa redan före frukost. När jag städat klart så blev det ...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards