Alla inlägg den 2 mars 2018

Av Emma - 2 mars 2018 21:24

Ja nu har 2018 gått in i den trejde månaden redan, tiden bara springer iväg. När februari slutade så hade jag inte så många jobbpass inbokat men det löste sig innan jag gick hem. Jag bokade in mig för helgjobb men redan igår ringde dem och väckte mig klockan 06:55. Eller egentligen så väckte dem mig inte, jag hade av någon anledning redan vaknat till. Så jag svarade bara, jag kommer så fort jag kan. Trotsvädret och att jag skulle klä på mig så hann jag till jobbet 7:45. Det är inte så dåligt när man blir väckt 06:55. Så den här veckan kommer jag att jobba 5 qv 7 dagar. EN helt vanlig vecka med andra ord. Hur det blir nästa vecka det vet jag inte riktigt men det jag tror att det kommer att lösa sig snart. Idag var det vår elevs sista praktikantdag så hon bjöd på tårta vid frukosten, dock fick jag tacka nej eftersom jag inte ville ha magknip på jobbet. Jag år en apelsin istället och var helt nöjd med det. Idag kände jag lite att jag gjorde inte annat än sprang omkring. Det kan vara mitt ansvar också att ta rast men det blev inte så, jag jobbade hela tiden. Jag satt inte mycket alls. När klockan blev halvtvå då kände jag mig extremt trött och sliten. De andra satte sig för att äta allihopa, jag fick springa, eftersom jag skulle ha haft rast på förmiddagen men det blev inte så eftersom jag hade en dusch att ta hand om innan lunchen. Jag måste verkligen lära mig att gå på rast när det är dags, men jag tycker inte att man bara kan gå iväg på rast utan att säga vart man tar vägen. Dessutom glömmer jag ofta bort tiden när jag jobbar. Jag gör färdigt det jag håller på med och larmar någon och jag är i närheten ja då går jag dit...


Jag har haft korta dagar, 7-14 är rätt softa tider tycker jag men jag har varit så sjukt trött hela veckan. Jag försöker lägga mig i tid men det verkar inte hjälpa. Jag kommer till jobbet och är lite lagom pigg, snarare koncentrerad. Jag gör det jag ska, gäspar lite framåt lunch, trots att jag ätit frukost. När jag kommer hem har jag somnat på soffan och sovit i två timmar. Slötittar på tv och går och lägger mig runt halvelva, elva. Ändå finns det ingen enerig kvar när klockan är 14:00 på eftermiddagen. Jag vet inte hur jag ska ladda batterierna, men jag vill inte sitta stil varenda dag efter jobbet. Så imorgon så ska jag jobba, fika med en ny beknatskap och sedan ska jag hänga med pappa på Irländsk pubafton. Jag ska sova hos mina föräldrar eftersom jag ska jobba delad på söndag. Först ett pass 7-14 och så hem och vila lite grand och så tillbaka till jobbet 17-21:15. Det blir en lång helg helt enkelt. Men jag hoppas att det ska ge positivt resultat i slutändan. Jag har dessutom fixat sommarjobb, så det är perfekt. Jag sa att jag vill jobba mycket och det är sant. Jag ska för första gången ha tre veckor eller i alla fall två och en halv veckas semester den här gången. Men annars jobbar jag nästan dygnet runt.


Nä, nu ska jag fundera på att gå och lägga mig. Krypa ner i sängen och se ett avsnitt av True Blood tror jag. Jag har inte hunnit se klart säsong 7 än. Jag har nog missat några säsonger men nu såg jag att det visades på tv, så då passar jag på att titta på det. Men eftersom jag ligger efter, så ser jag det på play. Det funkar jättebra precis innan man ska somna. Nu tänker vi bara positiva tankar... imorgon är en ny dag med nya möjligheter...


    

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards