Direktlänk till inlägg 15 oktober 2019

Idag är jag glad på riktigt en liten stund i alla fall

Av Emma - 15 oktober 2019 20:00

Idag var jag precis lika seg som igår, jag hade ingen lust att göra något alls. Jag hade tänkt att jag skulle plocka lite i de andra garderoberna men det orkade jag inte med. Jag orkade inte lyfta ett finger ens. På riktigt, det gjorde ont i varenda muskel i kroppen. Jag parkerade mig i soffan och stannade där.  Vid 16:00 tiden ringde pappa och sa att jag kunde hämta bilen. Det var bråttom så han kom ner och plockade upp mig, annars hade jag tänkt att jag skulle gå upp för alla backar för att hämta hem min bil. Men han kom och plockade upp mig, och jag fick tillbaka mina nycklar. Min lilla Paddington hängde kvar.  

Det var spännande att hämta bilen, förarsätet var skjutet bakåt jättelångt och passagerarsidan låg ner och var bältad. Jag skrattade, satte mig i bilen och åkte iväg. De hade slipat upp bromsskivorna åt mig sa pappa. Det har han bättre koll på än vad jag har. Min snälla pappa har lovat att betala åt mig också, tills jag får in lön. För det är lite dåligt med pengar nu. Känns otroligt jobbigt att ha så lite pengar på lönekontot så här nära jul. Men jag får snåla och sedan finns det pengar på sparkontot, så jag får låna av mig själv igen. Jag som precis hade lyckats betala tillbaka till mig själv.

 

Jag hade egentligen ingen lust men jag behövde gå på WW mötet, den nya coachen är inte så jättebra tycker jag. Hennes workshops är rätt tråkiga. Jag funderar på att åka till Borås bara för att få lite mer inspiration för där är Worshopsen bättre. Men igår, trots att jag inte ville gick jag på ett möte. Jag var nästan tvärsäker på att jag hade gått upp i vikt. För det står alltid plus på vägen när jag ställer mig där men chockad och lite lättare klev jag ner från vågen. Jag hade tappat ett helt kilo!    När jag började fick jag stjärnor men sedan nådde jag ändå aldrig 10 kilo. Men nu fick jag en berlock. Nu blev det lite roligare att försöka igen. Jag ska fan ta berlockerna och sedan ska jag nå min första milstolpe. Efter den är det bara två milstolpar kvar till målet. Jag kanske faktikst kan lyckas.

 

Jag kände mig fakitkst glad! Jag har inte känt mig så här glad på hela helgen, förutom buset med världens finaste lilla 2 åring   När mötet om grönsaker hade nått sitt slut fick jag äntligen gå hem och äta. Jag var hungrig. Jag är fortfarnade lite dålig på att äta på rutin. Jag lämnade mötet med ett leende och gick in på Willys för att handla lite smått, vilket jag egentligen inte borde göra eftersom jag ska spara pengar. Men jag orkade inte ställa mig och laga något. Så jag köpte mig en fralla och sedan gick jag hem och åt upp den. Jag tänkte att idag skulle jag fira lite, imorgon är en annan dag.

 

 

Over and out

X0X0  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Tisdag 9 april 21:40


Idag har jag varit trött, alldeles för trött. Jag hade tänkt att jag skulle bocka av X-antal punkter på min att göra lista idag. Det blev inte riktigt så. Under natten kunde jag inte sova, så då gick jag upp, diskade och hängde tvätt. Kändes skönt nä...

Av Emma - Torsdag 4 april 20:45

Hipp Hipp Hurra!   Idag har min bror födelsedag!               ...

Av Emma - Söndag 31 mars 22:00

Jag kom hem sent igår och kunde inte sova under natten. Så tittade på ett avsnitt av Taskamaster på svtplay. När jag sov som bäst då väckte Ziva mig klockan 05:30 och idag hade jag inte tänkt gå upp så tidigt. Klockan 08:12 var det helt omöjligt att ...

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 21 december 2023 22:15

Idag vaknade jag upp klockan 09:15 efter att ha sovit hela natten. Dock hade jag lite otur när jag öppnade en ny påse med torrfoder till katterna. Jag hällde ut hela påsen på golvet, så fick städa redan före frukost. När jag städat klart så blev det ...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards