Direktlänk till inlägg 15 november 2019

Äntligen lite ledigt

Av Emma - 15 november 2019 23:44

Idag var det sista jobbdagen för den här veckan. Jag har varit en zombie hela veckan och idag verkade som att alla var Zombies. Kökspersonalen var sömninga och vi var virriga. Det hände mycket idag men det har hänt mycket hela veckan. Det har varit bredvidgångar i massor och dödsfall. Jag vet att jag jobbar på ett äldreboende, att jag ska ge pensionärerna det bästa det kan få under sina sista år men när dagen kommer då är det jobbigt. I tisdags satt en av kollegorna på vak och på onsdagen så var det slut. Det var skönt att pensionären slapp lida, det gick fort. Igår morse var vi inne och tog farväl av 23. Det var tyst, fridfullt och lite kallt eftersom fönstret stod öppet för att själen skulle få flyga fritt. Vi vet att 23 har det bra i himlen för det är där hen befinner sig. Hen dog med ett leende på läpparna, det var skönt att se, kära 23 var lättad. Vi stängde dörren och gick ut för att börja arbeta. Begravningsbyrån kom med kistan för att hämta hen på eftermiddagen. Jag släppte in dem och när kistan rullade förbi då kände jag att det var på riktigt, då blev jag riktigt tagen. Det var verkligen jobbigt att se den där lilla kistan rulla förbi mig. Och då var den tom...  En olycka kommer sällan ensam heter det och på bygget så brukar de försvinna 3 på rad. När vi kom till jobbet idag fick vi veta att under natten hade nummer två försvunnit på våningen ovanför. Nu väntar vi på att nummer tre ska vandra vidare. Det finns några möjliga kandidater men vi har haft fel förut... Jag har ett fantastiskt jobb, underbara kollegor och man vet att en dag så kommer våra pensionärer att somna in och ändå blir man lika förvånad varenda gång det händer...

 

 

Idag så var det gudstjänst så det tändes ljus och prästen läste upp deras namn och hade tacksägelse för de två pensionärerna som hade somnat in dagarna efter varandra. Det är ändå fint. Tillbaka till början, i morse var det virrigt. Det blev ingen rapport och när vi skulle börja jobba så visste vi knappt vart vi skulle börja jobba. Jag hade en dusch idag som jag inte ville ha, jag tycker det är jobbigt att duscha de pensionärer som man inte kankse inte riktigt drar jämt med. Men eftersom jag har så fina kollegor så gjorde vi ett byte. Jag fick det långa passet hos 14 + träning och idag var 14 på riktigt bra humör, hen skrattade och träningen blev gjord. Sedan har jag sprungit fram och tillbaka på bygget. Men jag tror att allting jag skulle göra idag blev gjort. Det var skönt att gå hem klockan två idag.

 

När jag lämnat jobbet åkte jag iväg till biblioteket, jag hade några böcker att lämna tillbaka och så lånade jag med mig nya hem. Det är nyttigt att läsa. Hjärnan mår bra av att få fantisera lite grand. Efter Biblioteket åkte jag bort till Netto en sväng. Jag var oskäker på om det fanns grönsaker. Jag fick med mig några saker hem iaf. När jag handlat klart åkte jag äntligen hem, då var klockan halv fyra eller något sådant. Jag somnade på soffan, eftersom jag var helt mentalt slut. När jag vaknade upp var klockan mer än jag hade tänkt mig. 18:43. Jag kastade mig ur soffan och kröp in i köket för att komma igång. Jag plockade fram allt jag skulle ha och så blev det hemgjord pizza och gurkstavar och dipp som fredagsmys.

   

Men nu är det dags att sova, för imorgon är det syauktion och det vill man vara pigg till. Jag hade tänkt att jag skulle hinna med att göra lite nytta också innan jag åker dit.

Take care

 

X0X0    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Tisdag 9 april 21:40


Idag har jag varit trött, alldeles för trött. Jag hade tänkt att jag skulle bocka av X-antal punkter på min att göra lista idag. Det blev inte riktigt så. Under natten kunde jag inte sova, så då gick jag upp, diskade och hängde tvätt. Kändes skönt nä...

Av Emma - Torsdag 4 april 20:45

Hipp Hipp Hurra!   Idag har min bror födelsedag!               ...

Av Emma - Söndag 31 mars 22:00

Jag kom hem sent igår och kunde inte sova under natten. Så tittade på ett avsnitt av Taskamaster på svtplay. När jag sov som bäst då väckte Ziva mig klockan 05:30 och idag hade jag inte tänkt gå upp så tidigt. Klockan 08:12 var det helt omöjligt att ...

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 21 december 2023 22:15

Idag vaknade jag upp klockan 09:15 efter att ha sovit hela natten. Dock hade jag lite otur när jag öppnade en ny påse med torrfoder till katterna. Jag hällde ut hela påsen på golvet, så fick städa redan före frukost. När jag städat klart så blev det ...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards