Direktlänk till inlägg 16 november 2019

Syauktion

Av Emma - 16 november 2019 19:00

Idag tog jag sovmorgon igen. Jag kände att jag behövde det efter en tuff vecka. Jag hade tänkt att jag skulle plocka lite bland julsakerna och lägga ut lite saker till försäljning på internet. Men det blev inte så... Som vanligt när jag planerar att göra något så orkar jag inte. Det finns ingen kraft kvar, ingen motivation till att orka gå ett enda steg. Jag satt i soffan och stirrade tomt framför mig. Jag diskade i alla fall lite grand innan jag packade ihop mig och åkte hem till mina föräldrar. Idag var det nämligen syauktion i församlingshemmet och jag tycker det är lite mysigt och roligt att gå på. Det har jag gjort sedan jag var liten, min farmor tog med både mig och min bror när vi var små. Igår valde jag självmant att gå. Det var jag, mamma, pappa, farmor och min ingifta moster som gick. Vi köpte lotter och fika. Först var det ljus och servett lotteri, sedan gula och randiga lotter. På det gula lotteriet så drog farmor min lott och jag drog pappas lott, sedan vann farmor och så vann mamma, så på första lotteriet så vann hela familjen. Sedan blev det lite auktion emellan och det var roligt, det var en ny auktionsutropare, han hade inte varit med innan men han var snabb. Pappa och Christer försökte trissa upp priserna så de köpte hemmagjorda grytlappar för 100 kr. Jag tyckte det var roligt, jag vet att jag har dålig humor. Sedan blev det lite paus från auktionen och de sålde åror. Där vann farmor en ostbricka med Baby Bel ost, den tycker jag om så jag fick den brickan av farmor och efter det så vann jag en stbricka med en Edamer ost, den fick farmor av mig. Det var ett bra byte tycker jag. Det blev en trevlig och rolig kväll. Jag kan inte sy, sticka eller virka så jag kan inte vara med i syföreningen, även om det mest är äldre damer så hade det kankse varit roligt. Då har man något att göra och man träffar folk varannan vecka. Men jag kommer aldrig igång med mina stickningar. Jag får väl försöka sticka klart min mössa någon gång.


   

           

Dessutom köpte jag en julkalender från svenska kyrkan, så pengarna gick till gott ända mål. Jag tyckte att kalendern var jättefin. Ska bli spännande att se vad som finns bakom luckorna. Jag börjar längta...När syauktionen var slut åkte vi hem till mamma och pappa igen och jag fick kvällsmat. Det var trevligt att slippa laga mat själv. Efter det åkte jag hem till mig och la mig på soffan för att se på tv.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Tisdag 9 april 21:40


Idag har jag varit trött, alldeles för trött. Jag hade tänkt att jag skulle bocka av X-antal punkter på min att göra lista idag. Det blev inte riktigt så. Under natten kunde jag inte sova, så då gick jag upp, diskade och hängde tvätt. Kändes skönt nä...

Av Emma - Torsdag 4 april 20:45

Hipp Hipp Hurra!   Idag har min bror födelsedag!               ...

Av Emma - Söndag 31 mars 22:00

Jag kom hem sent igår och kunde inte sova under natten. Så tittade på ett avsnitt av Taskamaster på svtplay. När jag sov som bäst då väckte Ziva mig klockan 05:30 och idag hade jag inte tänkt gå upp så tidigt. Klockan 08:12 var det helt omöjligt att ...

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 21 december 2023 22:15

Idag vaknade jag upp klockan 09:15 efter att ha sovit hela natten. Dock hade jag lite otur när jag öppnade en ny påse med torrfoder till katterna. Jag hällde ut hela påsen på golvet, så fick städa redan före frukost. När jag städat klart så blev det ...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards