Direktlänk till inlägg 18 december 2019

"Ni har ridit hit på bröd..."

Av Emma - 18 december 2019 21:27

Idag hade jag en ledig dag och jag hade tänkt att jag skulle hinna göra en massa saker. Det blev inte så... Jag hade tänkt börja dagen med att tvätta men eftersom jag inte kunde somna i tid så orkade jag inte upp. Jag har hamnat i en ond cirkel, igår somnade jag på soffan flera gånger om och jag slutade jobbet klockan 12. När jag vaknade upp klockan 22:00 på soffan så var det omöjligt att sova. Så jag slog in julklapparna och kunde inte somna förrän framåt två tiden...

 

...Därför orkade jag inte gå upp förrän vid halvtio. Jag åt frukost i lugn och ro och sedan slappade jag framför tv. Orkade inte ta tag i att göra någonting. Jag hade planerat att baka och sätta upp julgranen, det hände inte. För plötsligt var klockan 12:00 och jag var tvungen att byta ut pyjamasen emot anständiga kläder. Jag åkte iväg till jobbet för att hämta min julklapp men jag hoppade över tårtan som de bjöd på. Den här gången gjorde jag det av två anledningar. Jag kan inte äta grädde och jag ska minska ner på sockret. Hittills har jag bara börjat med att dricka light läsk. December månad är inte rätt tid att ändra kosten och börja med nya rutiner. När jag hade varit på jobbet så åkte jag hem till Jennifer, vi tog en kort promenad i regnet och efter det så fikade vi. Jennifer hade bakat och det smakde jättebra. Efter det åkte vi ner till kyrkan för att gå till Betlehem och skattskriva oss. Jag har inte varit där på jättelänge, kanske inte alls. Men nu har jag provat det också, de jag tyckte var allra bäst var åsnorna  Dessutom var "Killen på Betlehem-Toppen" cool, han gick runt och sjöng sånger om stjärnor och lamm. Det gjorde det kalla regnet lite mer uthärdligt. Det är typiskt att jag har glömt namnet men det stod en tulltjänste man och tog betalt innan vi kom in till skattskrivningen och han var duktig också.

   

 

När jag kom hem var jag jättehungrig och var ställde mig och lagade mat. Idag fick det bli Grönkålspaj som jag har tänkt göra i en hel vecka. Så idag blev det äntligen gjort och den smakade riktigt bra. Det blev till och med paj över, så nu har jag lunch till imorgon också innan jag åker till jobbet. Det räcker nog till matlåda på fredag också och några lådor jag kan lägga i frysen. Det är fördelen med att laga paj när man bor ensam. Eller jag just nu bor jag inte ensam men min inneboende äter inte så mycket, mest på nätterna. Då äter hon pluttar så det knastrar i hela lägenheten. Dessutom tror jag att hon ser spöken och det gör inte saken bättre. Då blir jag ju rädd. Tänk att hon ska bo här i fem veckor till, vi har klarat första veckan i alla fall!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Tisdag 9 april 21:40


Idag har jag varit trött, alldeles för trött. Jag hade tänkt att jag skulle bocka av X-antal punkter på min att göra lista idag. Det blev inte riktigt så. Under natten kunde jag inte sova, så då gick jag upp, diskade och hängde tvätt. Kändes skönt nä...

Av Emma - Torsdag 4 april 20:45

Hipp Hipp Hurra!   Idag har min bror födelsedag!               ...

Av Emma - Söndag 31 mars 22:00

Jag kom hem sent igår och kunde inte sova under natten. Så tittade på ett avsnitt av Taskamaster på svtplay. När jag sov som bäst då väckte Ziva mig klockan 05:30 och idag hade jag inte tänkt gå upp så tidigt. Klockan 08:12 var det helt omöjligt att ...

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 21 december 2023 22:15

Idag vaknade jag upp klockan 09:15 efter att ha sovit hela natten. Dock hade jag lite otur när jag öppnade en ny påse med torrfoder till katterna. Jag hällde ut hela påsen på golvet, så fick städa redan före frukost. När jag städat klart så blev det ...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards