Alla inlägg den 23 december 2020

Av Emma - 23 december 2020 21:43

Idag är det den där dagen då man vill känna julstämningen, snön ska ligga på marken och pirret i magen ska visa sig. Inget av det där har infallit idag. Men jag har gjort mitt bästa för att orka med dagen, jag har tyvärr inte gjort det jag hade tänkt mig men istället gjorde jag det här:

Jag började med sovmorgon, för det var så svårt att gå upp idag. Både jag och Ziva sov länge, inte förrän klockan var närmare halvnio orkade vi kliva ur sängen. Då gick Ziva ut på en promenad, det är bäst att släppa ut henne en sväng, annars blir hon fullständigt galen. Och en galen katt, det vill man inte ha inne i huset.

 

När Ziva kommit in från sin promenad och jag hade fått i mig frukost. Ja då packade jag ihop mig och åkte hem till mamma och pappa. Eftersom jag skulle lämna några saker som vi ska imorgon. Jag kom dit och frågade efter ett par stavar eftersom jag har blivit utmanad att göra en ICA Klassiker. Jag vet att jag borde röra på mig mera men jag har ingen motivation till det, jag vet att jag behöver puschen för att göra det. Så sagt och gjort, jag frågade efter ett par stavar och hamnade på en 4 km promenad med pappa, och läskigt nog så har vi redan bokat in en promenade på juldagen också  Det är bara nyttigt och som sagt jag behöver röra på mig för att få tillbaka min livsglädje. Det är tur att jag har vänner och familj som finns där för mig.

 

       

När jag kom hem från mamma och pappa så hämtade jag in posten och katten. Ziva hade smitit ut när jag skulle åka och eftersom jag inte hade tänkt vara borta så länge så fick hon vara ute i trädgården och när jag kom hem och ropade på henne, ja då kom hon som skjuten ur i en kanon. Ibland undrar jag om hon någonsin kommer lära sig hyfs och så visar hon upp nya talanger varje dag. Min lilla pälsling.  I brevlådan så låg det endast en liten kartong och den var full med julklappar. Då jag inte hinner öppna imorgon bitti och inte tänker ta med mig en del julklappar till mamma och pappa så öppnade jag dem idag och jag blev så glad. Claudia hade skickat saker jag verkligen älskar.

 

   

Efter att jag hade fått i mig lite mat också, ja då somnade jag på soffan. Jag ställde klockan men det hjälpte inte. All energi hade visst försvunnit efter promenaden med pappa. Så det jag hade tänkt göra idag, det blev inte av. Men det blir jul ändå. Jag vaknade i alal fall i lagom tid för att hinna hem till mamma och pappa en gång till. Vi skulle åka och titta på juleljus. Jag blev imponerad och lite avundsjuk. Jag vill också att mitt hus ska lysa av glädje och tomtar i alla storlekar. Men eftersom det är första julen i det här huset, så får jag se det som att det kommer ett år till och ännu en jul... Ja om man överlever Cornonan vill säga. Jag håller tummarna för det i alla fall. När vi kom hem från utflykten ja då blev det den tradisionenliga dagen före dan kvällsmaten. Tomtegröt och skinksmörgås eller som mamma skrev i sitt sms... " Vill du ha Gröt och Skunk smörgås..." Ibland blir det roligt när mobilen hjälper till att stava.

                     

 

Åh nu är det dags att runda av. Imorgon är det julafton och jag ska upp tidigt för att fixa iordning farmor och farfars julklapp och hinna till jobbet. Imorgon är den bästa dagen på hela året och jag tänker inte missa den. God natt och en riktigt god jul önskar jag och Ziva.

 

 

Idag är jag tacksam för:

1. Claudias väldigt fina julklapp

2. Att huset med alla juleljus faktikst gav mig lite julstämning i alla fall

3. Att jag har fått möjligheten att lära känna Lillian och att hon är så otroligt givmild

 

Var rädda om er och god jul

X0X0

      

 

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards