Alla inlägg den 5 januari 2020

Av Emma - 5 januari 2020 21:28

Jag säger sällan eller aldrig att en svensk film är bra. Många är långt ifrån bra om jag får framföra min åsikt. Oftast tycker jag filmerna är pinsamma speciellt dialogen. Saker man aldrig skulle säga till en människa på riktigt, det ger mig rysningar och inga bra sådana. Men ikväll var jag på bio tillsammans med min mamma och hennes svägerska. Jag är fortfarnade lycklig   Jag var och såg En del av mitt hjärta som bygger på låtar av Thomas Ledin. Den var fantastisk bra, även om replikerna bygger på låttexterna så blev det liksom aldrig pinsamt. Allting klaffade, det här var en riktigt, riktigt bra film. Som sagt, jag är fortfarnade lycklig, jag svävar på moln. Det är av sådan här anledningar som jag önskar att mitt liv var en musikal. Tänk att kunna brista ut i sång på ett möte och alla deltagare plötsligt dansar i takt. Nu verkar det svårt att sälja in det, jag vet, vi sjunger lite tillsammans. BOM! Affären gick i lås. Tänk vad livet hade varit glatt då. Det kanske är dags att sätta sig och skriva en musikal om min arbetsplats, vem vet det kankse kan bli en riktigt storsäljare och glädjen till arbetslivet kanske kan komma tillbaka igen. Det finns många udda orginal och egenheter där jag jobbar men det gör inget för oftast så gör det oss till en av de bästa arbetsplatser jag har varit på.

Men just idag, ikväll vill jag bara vara med i en musikal, eller att hela livet vore en musikal. Så tack Thomas Ledin för dina fantastiska texter och låtar som har fått ett helt nytt liv i den här filmen. Tack till Edward af silen som har stått för regin.  Och tack till alla skådespelar som har fått mig att skratta idag och verkligen skådespelat med hela sitt hjärta i den här musikalen.  

 

(bild lånad från Google)

 

 

X0X0     

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards