Alla inlägg den 23 mars 2020

Av Emma - 23 mars 2020 22:59

(Bild från Amsterdam, Nederländerna 2019)

 

 

Efter en av mina tuffaste helger någonsin så var det måndag igen. Eftersom jag var ledig torsdag så jobbar jag fredag-måndag. Det har varit chockerande och otroligt påfrestande i helgen. Jag kan fortfarand einte riktigt fattat att helgen har hänt. Jag känner mig skärrad och gråtfärdig om jag ska vara helt ärlig. Det ska bli skönt att få vara ledig imorgon och bara släppa allt. Det började i fredags med att jag var glad att få gå till jobbet när jag vaknade på morgonen. Jag höll på att krypa ur skinnet under min ledighet den här gången. Det är inte okej, jag behöver lära mig att slapppna av och bara vara för en stund. Det skulle nog underlätta en hel del. Men i alla fall, det började med att jag vaknade och bara var en bra stund innan dem ringde från jobbet och undrade om jag sov. Det var bara det att jag började klockan 16 istället för 14 men det visste dem inte om. Men som sagt jag var glad att jag fick gå till jobbet. Jag kom dit och det började lugnt och fint men efter klockan 16:10 då gick det snabbt utför. En av våra boende lämnde detta livet. Det var en ny upplevelse för mig, jag vill förtydliga att hen inte var ensam en enda minut under det här. En kollega var inne hos brukaren och så behövde hon hjälp med att sätta henne bekvämare i stolen. Jag gick in och ljudet jag hörde var obehagligt. Hen hade en massa vatten i lungorna, så det gurglade varje gång brukaren andades. Så jag gick ut eftersom jag inte behövdes, två minuter senare kommer min kollega ut och berättar att hen har vandrat vidare. Jag kunde inte tro på det och går in i rummet, jo hen är borta och det är otroligt. Det var så rörigt och kaotiskt alltså...

 

Tillsammans tog vi oss igenom helgen. Det var rätt folk på rätt plats. Jag har aldrig varit med om ett dödsfall på det sättet och blev skärrad. Jag stannade av, jag vet att vi är slut destinationen men det ska inte gå så fort. Vi ska få en förvarning om att nu kan det gå fort inte så här... Men som sagt jag blev igång kickade genom att fina kollegor visste precis vad dem skulle göra. Jag är tacksam att jag slapp göra iordning kroppen, hen var så vacker och fridfull när de var klar och det var en lättnad. Idag var det lugnt. Vi hann till och med sätta oss ner med gröna och prata lite innan vi tog i tur med kvällsrutinerna. Idag var alla i säng vid 20:45 och det var skönt. Då känner man att man är på rätt spår. Efter jobbet så blev det en liten sväng på ICA med Anna. Vi hade tänkt ta en promenad men det blev inte så... Men det får bli en annan gång. Jag är så jävla godissugen men som tur var så stoppade Anna mig och det är bra. Men jag är fortfarnade sugen på nåogt. Men det är bara måndag idag. Veckan har bara börjat... Jag vill jobba i en chokladbutik  

 

Var rädda om varandra

X0X0   

 

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards