Alla inlägg den 12 november 2010

Av Emma - 12 november 2010 21:39

Det känns som man har kommit till den tiden på dygnet då man borde sätta sig ner och gå igenom hela sin dag, analysera den riktigt ordentligt för att se vad den egentlien betyder. För min del kan jag nog säga att den här dagen har nog betytt en hel del för mig. Det började med att jag sov riktigt gått och vaknade pigg. Gjorde ig i ordning mentalt för att åka ut till ett hus som har förlorat sin själ, som har förlorat sitt hjärta. Jag och mamma skulle städa förrådet, där inne stod det en massa aska i dubbla pellets säckar som vi tömde ut, vi hittade även en massa kattsand som vi gjorde oss av med. Efter det, så gick vi in i huset för att kolla runt lite, vattna blommorna, det var en vecka sedan sist. Min morbror kom dit och hjälpte till, vi samlade ihop medeciner som jag och mamma sedan lämnade in på apoteket. Det var ingen medecin som vi behövde i alla fall. När vi gått runt i huset ett tag, började det bli lite kyligt, visst vi har sänkt värmen där eftersom ingen befinner sig där dagligen längre. Men det var även något behagligt över kylan som själen jag saknar så himla mycket faktiskt var där. Efter en stund åkte vi bort till kyrkorgården, där blåser det alltid och är lite kyligt. Men det är en kyrkogård, en fridfullplats, en plats man ska visa respekt för. Vi tände tre ljus och ett ljus slockande  .


När vi kom hem åkte jag och mamma ner till kina restaurangen för att äta. Jag var riktigt riktigt hungrig idag. Det smakade därför väldigt bra med kinamat idag. När vi gjort det bestäde vi oss för att vi skulle åka hem och ta helg. Vi behövde vila lite. Det gjorde vi också... Sedan har klockan bara rullat på, tiden har flygit iväg som den alltid gör av någon anledning. Men det känns bra att inte göra någonting alls ibland också. Inte tänka, inte fundera, bara vara, bara vara sig själv för en liten stund.


Imorgon ser jag fortfarande inte framemot, men nu har jag inget val längre, nu måste jag åka dit. Först och främst ska vi vakna upp allihop i det här huset, vi ska sedan in till Borås för att shoppa lite. Kanske att jag blir av med brorsans abonemang också så han kan stå på det själv. Vi får väl se vad so händer. Farmor ville att vi skulle komma in till dem för att fira fars dag så hon och farfar fick träffa mig. Men nu vet jag inte om det blir så eftersom farmor skulle vara borta klockan ett! Men men det tar vi imorgon, om vi vaknar upp och känner oss pigga och redo för nya utmaningar. Jag tror att en av mina största utmaningar väntar mig imorgon, det ska bli kul att se hur jag tar mig ur den här knipan. Nu tänker jag sätta mig här och bara stirra in i väggen och vänta på bättre tider, eller så ska jag filosofera en stund.

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards