Alla inlägg den 14 februari 2013

Av Emma - 14 februari 2013 23:00

Ja så blev det alla hjärtans dag i år igen. Jag fick inget kort eller blommor, varken från någon hemlig beundrare eller från någon jag tycker om. Men optimist som jag är så kommer jag inte sluta att hoppas. Jag har inte ens hunnit tänka på att deppa över att inte ha någon att dela denna dag med, jag har delat den med flera hundra personer istället. Jag fick tack sms ifrån de personer som jag skickade en liten hälsning på posten   Och vet ni vad, det lilla gjorde verkligen min dag . Jag kan alltid hoppas att någon kommer ihåg mig nästa år, jag menar man ska väl aldrig sluta att hoppas. Ännu bättre vore väl om jag hade någon att fira den här dagen med. Men som sagt jag är egentligen inte speciellt deppig idag. Jag har tillbringat min dag i skolan med att sälja mig själv. Jag vet inte riktigt hur det gick, lämnade ut två CV, men ska maila in det också. Jag ska ta tag i att sätta mig och skicka ut några jobbansökningar imorgon när jag ändå är ledig. Vi hade idag Rekryteringsmässa i skolan och det var i alla fall 20 företag som var upp på skolan för att träffa oss elever. Det var mycket trevligt och inspirerande, men det är ett ansträngade jobb att försöka sälja sig själv . Jag fick med mig hem några broschyr, en bok och en nalle. Det var ju trevligt jag fick i alla fall något, inte nog med de matirella tingen jag fick, så fick jag också inspiration till att fortsätta inom den bransch som jag har hamnat i. Idag kändes som en bra dag, alla var glada, nätverkade och skaffade kontakter. Jag gick även runt med en för mig helt ny kompis. Vi ska skriva CV uppsatsen ihop och kommer att lära känna varandra på väggen, vi bygger våran vänskap med en mycket krävande uppsats. Men det  är säkert bra det också, lära känna nya människor är alltid bra. Jag hade en riktigt bra dag idag....


När jag kom hem, så unnade jag mig lite pizza och popcorn så här på kvällskvisten, det är ju ändå alla   dag!!! Det smakade bra och jag blev väldigt mätt. Nu ska jag se på Criminal minds och sedan försöka sova lite, imorgon är det ingen som vet vad som händer. Jag har inget speciellt inplanerat, föruitom en promenad till brevlådan, dä ännu ett kort ska postas. Någon kommer jag att få ett kort tillbaka. " Den eviga optimisten". Jag tänker inte låta det hederliga snigelbrevet försvinna. Jag gillar att få annat än räkningar i brevlådan och det är så mycket roligare än att bara få ett mail. Jag fick inga kort, men jag fick en oväntad hälsning ifrån min far, alltid uppskattat med lite små överraskningar och vänner som bryr sig om en. Jag har med andra ord haft en bra dag och inget att klaga på, jag tänker fortsätta att vara positiv hela helgen, då kommer det att gå bra, även om jag behöver ge mig på att skriva lite hemtentor och maila lärare och jobbansökningar. Men som sagt vill man få något gjort så får man göra det själv, eller hur var det nu?? Haha...


Jag avslutar med en liten häslning till er alla själar där ute. Glad Alla   Dag idag!!!


      

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards