Alla inlägg den 17 februari 2013

Av Emma - 17 februari 2013 22:26

Ja idag är det söndag, i alla fall en timme till. För mig började dagen redan 05.50 imorse och det tyckte jag var lite orättvist en söndag. Jag skulle i för sig upp för att packa och göra mig klar för kyrkan. Men klockan skulle inte ringa förrän vid åtta tiden. Men vid sex tiden var jag pigg och vaken och kunde inte somna om. Jag satt i två timmar och gjorde ingenting, klockan gick i alla fall och det blev dags att byta om och plocka ihop. Jag packade allt, hoppade frukosten gjorde mig fin och satte mig i bilen för att åka till kyrkan. Jag kom dit en kvart innan vi skulle samlas och då fanns det ingen där. Eller Emmi stod ute vid trappan, så vi fick stå och prata en stund innan vaktmästaren kom och öppnade dörren. Då fick vi gå in i värmen och vänta på vår körledare och resten av kören. Sedan blev det uppsjugning och vi övade igenom de tre sångerna vi skulle sjuinga. Jag tyckte bäst om Esmeraldas bön ifrån Ringaren av Notre Dame. Det blev en bra gudstjänst och pengarna gick till " vart femte barn". När vi var klara i kyrkan så tackade jag för mig och lastade in mig i bilen, åkte och tankade och tog mig lungt och försiktigt genom de snöiga bergen hem till mamma och pappa. Det var inte så mycket berg kanske, men taskigt väder var det. Jag tog mig hem. Jag packade in mina väskor, provade kläderna som jag hade köpt av alla de kläder vi klickade hem behöll jag bara tre, två par leggings och en strandklänning som ja gverklgien gillade. Billigt och bra! Precis som det ska vara. Sedan blev det lite kvällsmat, enbart smörgåsar, men det gick fint. Sedan satt vi och tittade på Så ska det låta. När det var slut blev det Spårlöst och nu ligger jag i sängen och ska försöka somna till en film tror jag. Dags att börja tänka på refrängen helt klart.

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards