Direktlänk till inlägg 17 mars 2020

Jag är inte sjuk men jag börjar ändå bli rastlös...

Av Emma - 17 mars 2020 21:26

Idag tog jag sovmorgon. Jag somnade sent som vanligt, men det var för att jag somnade på soffan när jag äntligen kom hem igår. Jag slutade jobbet klockan 14 men var inte hemma förrän 16. Jag stannade till hos farmor och farfar en stund eftersom jag skulle hämta en grej som jag ska lämna till en brukare på jobbet när jag kommer tillbaka på fredag. Då blev jag stående och pratade med farmor som har fått utegångsförbud av sina söner. Hon tillhör riskgrupperna och hon är väldigt aktiv i allt. Men som tur är så har alla hennes aktivitetet blivit inställda så nu kan hon vara pensionär och göra ingenting. Hon och farfar sitter hemma och ser på gamla svenska filmer och så går hon ut med hunden. Precis som en pensionär ska göra   Efter det så åkte jag till Maxi för att panta två pelletssäckar med burkar som pappa hade till mig. Det blev några kronor och när jag ändå var på MAxi så gick jag in en sväng för att kolla på hyllorna. Det så välfyllt ut tills jag kom till pastan   Och då ska vi inte ens tala om hyllan med toalettpapper. Där var det länsat. Sedan åkte jag hem och somnade på soffan. Sov i tre timmar och vaknade upp vid 19 tiden. Då var det ju lönlöst att gå och lägga sig i tid.

 

Under natten så drömde jag, det var en väldigt verklig men sjukt konstig dröm. När jag slog upp ögonen så vet jag att min första tanke var: " Vad var det som hände?" efter det minns jag inte vad jag drömde. Men det var skönt med sovmorgon. Behövde inte stressa upp till någonting och jag tog det lugnt och åt lite frukost. Sedan har jag typ inte gjort något alls idag. Jo jag var och tog cellprov, jag visste inte om jag skulle få göra provet eller inte men det var folk på plats när jag kom. Idag var det riktigt obekvämt att göra provet, det gjorde ont och det gör fortfarnade lite ont. Men det går över. Det skrämmande var att jag pratade med barnmorskan och hon sa att dem kankse ska stänga ner pågrundav personalbrist. De har ingen personal kvar. Enligt de nya reglerna så måste du vara hemma vid minsta symptom och har du snuviga barn så får inte du heller gå till jobbet. Det gör att vi som inte har barn hemma får jobba dubbelt så mycket eller tills vi inte orkar mer. Jag vet att det är tuffa tider och än så länge är jag frisk fysiskt sett så jag kommer att gå till jobbet, jag kommer att skydda mina pensionärer från viruset men det är inte lätt när vi inte har någon personal.

 

Jag hade tänkt att jag skulle få lite gjort idag när jag nu är ledig i tre dagar, eller sjukskriven på deltid från jobbet. Men det blev inte så istället blev jag rastlös och spelade helt onödiga mobilspel...

 

Imorgon är en ny dag och då tänker jag göra ett nytt försöka att göra något vettigt. Jag kan inte lova någonting men jag har tänkt köra en tvättmaskin och packa några flyttlådor. Jag måste verkligen ta tag i att oacka ihop alla serietidningar som jag ska slänga. Dessutom tänkte jag bära ut en låda till bilen som jag ska ställa hos mina kära föräldrar så vi slipper köra alla lådor på en gång. Jag borde ta en promenad också, jag hoppas på fint väder så jag verkligen kommer ut. Det är roligare att gå om solen skiner lite grand. Nu har jag gnällt färdigt för idag...

 

Ta hand om er

X0X0  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Tisdag 9 april 21:40


Idag har jag varit trött, alldeles för trött. Jag hade tänkt att jag skulle bocka av X-antal punkter på min att göra lista idag. Det blev inte riktigt så. Under natten kunde jag inte sova, så då gick jag upp, diskade och hängde tvätt. Kändes skönt nä...

Av Emma - Torsdag 4 april 20:45

Hipp Hipp Hurra!   Idag har min bror födelsedag!               ...

Av Emma - Söndag 31 mars 22:00

Jag kom hem sent igår och kunde inte sova under natten. Så tittade på ett avsnitt av Taskamaster på svtplay. När jag sov som bäst då väckte Ziva mig klockan 05:30 och idag hade jag inte tänkt gå upp så tidigt. Klockan 08:12 var det helt omöjligt att ...

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 21 december 2023 22:15

Idag vaknade jag upp klockan 09:15 efter att ha sovit hela natten. Dock hade jag lite otur när jag öppnade en ny påse med torrfoder till katterna. Jag hällde ut hela påsen på golvet, så fick städa redan före frukost. När jag städat klart så blev det ...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards