Direktlänk till inlägg 18 mars 2020

När uppmuntran verkligen behövs...

Av Emma - 18 mars 2020 23:58

Idag hade jag tänkt att jag skulle gå upp tidigt, eller i alla fall senast vid åtta. Jag hade tänkt att jag skulle hinna med att göra några saker. Men nej det blev inte så. Jag ville inte alls gå upp när klockan ringde. Låg kvar ända till 8:45 innan jag klev ur sängen och kunde starta en tvättmaskin. Jag tänkte att det var lika bra att köra en nu när jag var ledig. Vem vet när jag får vara ledig nästa gång. Det känns som det beror lite på hur mycket personal vi har på jobbet. Jag startade tvättmaskinen, jag fixade lite frukost och sedan satt jag här hela förmiddagen utan att göra någonting. Jag höll på att börja klättra på väggarna, såg att solen sken i alla fall lite grand. Så jag tänkte att nä nu fan går jag ut. Så det gjorde jag.

 

Jag lovar att jag skötte mig. Jag höll avstånd från alla jag mötte eftersom jag egentligen inte visste om dem var sjuka. Jag är fortfarnade frisk men enligt nyheterna så kan man ju inte veta om man är det eller inte. Kan tydligen vara smittbärare utan att ha symptom. Så bäst att int andas på folk men det var skönt att få komma ut, att få röra lite på sig. När jag kom hem så hade jag post i lådan och det gjorde mig glad. För idag behövde jag verkligen uppmuntaran. Med tanke på vilka mörka tankar som dök upp under promenaden. Jag kände mig äntligen lite uppskattad och inte riktigt lika ensam.

   

Min älskade vän från Nederländerna hade skickat mig lite uppmuntran. Hon tillhör dessutom riskgrupperna och sitter i karantän hemma. Jag hoppas verkligen att hon håller sig frisk. De hade många fler dödsfall i Nederländerna och även i alla åldrar. Så den här epedemin den tar verkligen alla. Jag hoppas att det här kommer att vara över snart av många anledningar, om jag får det så hoppas jag att jag dör fort om det blir så illa... Det här är nämligen ingen bra tid för mig att sitta med mig själv instängd i min lägenheten alldeles ensam. Det blir inte bra. Jag kryper ur mitt skinn och jag har bara mörka tankar. Om jag ska vara ärlig så är jag mer rädd för mig själv än för den här influensa viruset som sprider sig som en löpeld över världen. Jag tycker inte om att bli för rädd heller, så jag håller inte koll på nyheterna men såg lite kort på Coronaspeicalen på tvåan. Där fick jag veta att dödsantalet stigit till 10 men goda nyheter ändå att 16 stycken har blivit friska. Det finns fortfarnade hopp. Jag försöker hur mörkt det än ser ut hos mig, att vara positiv. Men eftersom jag mår som jag gör så kan jag inte känna för alla andra. Jag behöver fokusera på mig själv så mycket det bara går. Jag vill verkligen bli mig själv igen. Jag vill se positivt på livet. Nä nu ska jag sluta gnälla och gå och lägga mig tror jag. Imorgon är ännu en ledig dag men det positiva är att efter imorgon så går jag tillbaka till jobbet och får träffa människor igen! Jag slipper sitta instängd här hemma och tanka på allt som är mörkt och dyster. Jag slipper känna ensamheten. För det känns som att jag inga vänner har. Jag har försökt att få vänner men det känns inte som dem bryr sig. Jag kankse är för gnällig i alla fall  

Jag somnade på soffan en stund idag. Kände mig inte alls trött men sömnen tog mig...  och det slutade med att klockan ringde för att jag skulle plocka ut tvätten ifrån torktumlaren... Men det tog mig nästan två timmar efter att klockan ringt att komma tillbaka till verkligheten. Det var liksom extra tungt att lämna sömnstadiet. Jag säger ju det, jag vill inte vakna. Det finns ingen mening med det. Ingen skulle ändå bry sig...

 

Var rädda om varandra

X0X0  

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Tisdag 9 april 21:40


Idag har jag varit trött, alldeles för trött. Jag hade tänkt att jag skulle bocka av X-antal punkter på min att göra lista idag. Det blev inte riktigt så. Under natten kunde jag inte sova, så då gick jag upp, diskade och hängde tvätt. Kändes skönt nä...

Av Emma - Torsdag 4 april 20:45

Hipp Hipp Hurra!   Idag har min bror födelsedag!               ...

Av Emma - Söndag 31 mars 22:00

Jag kom hem sent igår och kunde inte sova under natten. Så tittade på ett avsnitt av Taskamaster på svtplay. När jag sov som bäst då väckte Ziva mig klockan 05:30 och idag hade jag inte tänkt gå upp så tidigt. Klockan 08:12 var det helt omöjligt att ...

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 21 december 2023 22:15

Idag vaknade jag upp klockan 09:15 efter att ha sovit hela natten. Dock hade jag lite otur när jag öppnade en ny påse med torrfoder till katterna. Jag hällde ut hela påsen på golvet, så fick städa redan före frukost. När jag städat klart så blev det ...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards