Direktlänk till inlägg 25 februari 2013

En ärlig chans, är det för mycket begärt?

Av Emma - 25 februari 2013 19:28

Det finns så mycket jag vill säga till dig, så många frågor jag vill ställa.

Men det är ingen idé, du kommer ändå inte att lyssna.

Jag bad dig att vara ärlig och det är allt jag önskar, jag ber om en ärlig chans, men det du ger mig är tvetydiga svar och svek.

Den killen som jag lärde känna fanns aldrig, det var en illusion, en lögn precis som allting annat.

Jag önskar idag innerligt att jag aldrig hade gått med på att träffa den killen som jag hade som dröm.

Jag mötte verkligen min dröm men mer än så blev det aldrig.

Den killen som var för bra för att vara sann fanns inte.

Det var bara falska löften.

Du lurade mig hela vägen, nästan...

Du fick mig inte riktigt dit du ville och nu lämnar du mig med ett stort hål i mitt hjärta.

Jag känner hur hjärtat slår, jag öppnade mig och lämnade ut allting, du såg mig och gav mig ett flin, vände dig om och gick.

Du lämnade mig ensam kvar i en bur av svek och ett krossat hjärta.

Jag slutade aldrig att hoppas då du gav mig en antydan om att tycka om mig, jag var en fantastisk tjej.

Men det spelar ingen roll när jag ser den killen jag alltid längtat efter bara vänder ryggen och går.

Du har inte gett mig mer än smärta.

Jag skulle vilja fråga varför du är så rädd för mig.

Vad är det i ditt förlutna som gör att du inte kan lita på mig?

Jag är fullmedveten om att du har ett förflutet men det är inte jag.

Jag har aldrig funnits i ditt förflutna jag är ditt nu och din framtid bara du vänder dig om och kramar mig hårt. Håller mig intill dig och viskar: "jag är glad att du är min".  

Allt jag ber om är en ärlig chans, jag vill bara ha en timme av din tid, där du öppnar upp dig för mig och talar om vad du verkligen känner, våga släpp taget och lita på mig.

Berätta vad du är rädd för och lita på att jag inte vill skada dig, vill inte såra dig.

Jag vill så gärna vara en del av ditt liv nu och jag vill vara din framtid.

Kommer jag att få den chansen, på riktigt.

Jag vill inte att du säger ja bara för att glädja mig, och sedan vägrar du att prata, lyssna och se mig.

Det gör så mycket ondare än om du verkligen ger mig ett ärligt och öppet svar.

Snälla vänd dig om och se mig igen, se mig i ögonen och säg att du ger mig en chans.

Min högsta önskan är att höra dig viska, "jag älskar dig".

 

 

 
 
Lovisa

Lovisa

25 februari 2013 22:37

Din blogg är jättebra fortsätt med den :) / Lovisa

http://Lovisamathisen.bloggplatsen.se

Emma

25 februari 2013 23:12

Tack, det var snällt sagt =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Tisdag 9 april 21:40


Idag har jag varit trött, alldeles för trött. Jag hade tänkt att jag skulle bocka av X-antal punkter på min att göra lista idag. Det blev inte riktigt så. Under natten kunde jag inte sova, så då gick jag upp, diskade och hängde tvätt. Kändes skönt nä...

Av Emma - Torsdag 4 april 20:45

Hipp Hipp Hurra!   Idag har min bror födelsedag!               ...

Av Emma - Söndag 31 mars 22:00

Jag kom hem sent igår och kunde inte sova under natten. Så tittade på ett avsnitt av Taskamaster på svtplay. När jag sov som bäst då väckte Ziva mig klockan 05:30 och idag hade jag inte tänkt gå upp så tidigt. Klockan 08:12 var det helt omöjligt att ...

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 21 december 2023 22:15

Idag vaknade jag upp klockan 09:15 efter att ha sovit hela natten. Dock hade jag lite otur när jag öppnade en ny påse med torrfoder till katterna. Jag hällde ut hela påsen på golvet, så fick städa redan före frukost. När jag städat klart så blev det ...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards