Alla inlägg den 13 december 2017

Av Emma - 13 december 2017 22:27

Glad Lucia!

 

Idag är det Lucia och det blev inte alls som jag hade tänkt mig. Jag brukar alltid börja Lucia dagen med att koka lite varm choklad och krypa ner i soffan och titta på Lucia på tv. Det hann jag inte med idag eftersom min klocka ringde redan klockan 05:26, dock låg jag kvar och lyssnade på radio kalendern och fick tvinga upp mig klockan 05:45. Det var inte alls kul att gå upp idag. Snön låg kvar på marken och det var vackert, passade bra så här till Lucia. Jag lyckades ta mig till jobbet och jag kom i tid. Idag var jag på en annan avdelning för att gå bredvid, det fattas folk överallt. Jag tänkte att jag kan ju prova i alla fall. Jag tyckte det var lite rörigt och det var nya namn och nya rutiner att lära sig. Men vi fick upp alla till frukost och sedan körde vi ut i stort sett alla till matsalen för att se på skolans Lucia. Jag fick se ett Lucia tåg i alla fall och dem var duktiga. Dem var nervösa när dem läste sina texter men det är man i den åldern. De sjöng jättefint och var duktiga. När Lucian var slut körde vi tillbaka alla så dem kunde lägga sig och vila en stund innan maten. Då kom chefen in och ville flytta morgondagens bredvidgång till ett annat tillfälle, eftersom det fattas en massa folk. Jag fick alltså komma tillbaka till den avdelning som jag börjar känna mig hemma hos. Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om den nya avdelningen, det kändes lite som att det var för lite att göra... Jag vet att jag borde lugna ner mig men jag kan inte. Jag känner fortfarande att jobbar man, så jobbar man. Jag vill ha saker att göra när jag jobbar. När jag slutade klockan två i alla fall så åkte jag till bibilioteket för att lämna tillbaka några böcker och låna några nya. Jag letade lite efter några böcker med julgodis men jag hittade inga, kan vara så att folk redan har lånat dem . Jag har i alla fall två böcker hemma som jag tänkte ta med mig på söndag. Jag hoppas i alla fall att barnen är friska till på söndag, så att vi kan ha lite julmys. Jag behöver det, jag har längtat, jag behöver umgås med någon. Någon som får mig att tänka på annat. När jag hade varit på bibliotken fick jag springa in hos optikern och boka om tiden, eftersom jag innan jag hann tänka tackade ja till att jobba dag istället för kväll. Ibland blir något annat än det man tänkt. Men det gick att ordna så det var inget konstigt alls. Sedan tänkte jag se på Lucia på tv, reprisen gick klockan 18:00. Jag kom ihåg att byta kanal men sedan somnade jag och vaknade upp när det nästan var slut. Det var väl typiskt. Det finns säkert på play så att jag kan titta på det sen men det har med traditioner att göra.

Nä nu ska jag se klart på NCIS Los Angeles och sedan ska jag förbereda så mycket som möjligt för morgondagen, så

jag kan sova någon minut extra.

 

Luciatåg från måndagens julfest!

Glad Lucia!

Av Emma - 13 december 2017 22:26

Lucka #13- Lucia!

 

11 dagar kvar till jul...  

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards