Direktlänk till inlägg 28 mars 2020

Don´t forget to smile =D

Av Emma - 28 mars 2020 21:25

Idag har varit en lugn dag, har hållit mig borta från smittspridning (eftersom det är den enda vi pratar om nuförtiden). Jag började dagen med att vakna upp med ryggont. Jag har så sjukt ont i ryggen alltså. Jag antar att det blir för mycket stilla sittande hemma och fel lyftteknink på jobbet. Men bortsett från det, så vaknade jag innan klockan. Låg kvar en stund och lyssnade på poddar. Men efter ett tag blev jag rastlös som vanligt och gick istället upp. Jag hade tänkt se på Marcus svarar och förklarar i tv4:s Nyhetsmorgon. Medan jag väntade på att programmet skulle börja hörde mamma av sig. Hon och pappa hade vaknat tidigare än vad de hade tänkt. Så de kom och hämtade mina färdigpackade lådor. Nu finns det plats att fylla nya lådor. Jag måste verkligen ta tag i det där med att fylla mina lådor, nu måste lägenheten ner. Detsvåraste rummet att börja med är sovrummet, det är så mycket grejer precis överallt. Jag blir tokig. Jag har tömt ur lite kläder i alla fall. Fyllde tre kartonger med kläder. Jag har nog så det räcker till en kartong till minst   och ändå önskar jag mig en helt ny garderob. Jag hade hoppats på att börja närma mig min målvikt vid det här laget men eftersom livet kom emellan, eller liv och liv, det som sätter käppar i hjulet för mig är stressen. Jag har nått till en punkt där varken jag eller min kropp orkar vara positiv. Så jag får behålla mina gamla kläder och hoppas att jag kommer ur det här svarta hålet. Jag vet inte hur jag ska komma upp, det enda jag vet är att jag vill upp! Jag vill vara den där personen som jag tyckte om för det mesta. Den som ofta log och faktiskt på riktigt uppskattade möten med människor. Just nu är det inte riktigt så... Fake it to you make it är mitt nya motto. Trist men sant.

 

När lådorna var hämtade och jag hade varit ute och andats en stund så kände jag ändå att jag fick lite energi. Jag bestämde att tvinga ut mig på en promenad. Det var inte bara jag som hade kommit på idén med att gå ut och gå i den härliga vårsolen. Det hade alla över 70 gjort också. Eftersom de är riskgrupp och vi ska skydda de som har byggt upp vårt samhälle så ville jag hålla mig på avstånd. Dock tror alla att de äger gatan, så de stod ivägen över allt. Jag fick titta ner i marken för att inte möta dem. Men frisk luft skadar tydligen ingen, enligt Folkhälsomyndigheten så får vi gå ut, för att inte riskera folkhälsan. I alla fall min promenad, när jag väl tog mig ut tog  hela 35 minuter. Jag försökte gå så fort som möjligt för att få upp pulsen och det fick jag. Jag fick ta en dusch när jag kom hem. Det var skönt, att duscha av sig, sätta sig i soffan med en kopp varmchoklad och bara mysa lite grand med gamla serier på Nickelodeon som inte krävde så mycket hjärnverksamhet. Somnade på soffan och vaknade upp och insåg att nu började det bli dags att laga mat då jag hade ätit vldigt dåligt under hela dagen.

 

 

 

Idag fixade jag till snäckmakaroner och tacoköttfärs, det blev riktigt gott och mättande. Det blev till och med två matlådor som jag kunde lägga i frysen. Då har jag mat efter som snart går sjukskrivningen ut och då börjar jag jobba som vanligt igen. 1oo%. Jag vet inte hur jag ska göra, jag vet att jag kanske borde gå ner men lönemässigt fungerar det inte. Dessutom i dessa tider så kommer vi att behöva ställa upp i hela kommunen. Jag fattar inte hur jag ska orka. Jag vet inte vad jag ska göra heller... Så i dessa tider så biter jag väl ihop och hoppas att jag inte försvinner fullständigt för att hjälpa alla andra   Jag jobbar inom vården av en anledning, för att jag tycker om människor, att möta människor och få se dem le. Jag är den som "flamsar" runt på jobbet, den som får folk att skratta. Jag har inget emot det. Meningen med livet är att sprida glädje och speciellt nu...

 

Stay safe, stay home

X0X0  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Tisdag 9 april 21:40


Idag har jag varit trött, alldeles för trött. Jag hade tänkt att jag skulle bocka av X-antal punkter på min att göra lista idag. Det blev inte riktigt så. Under natten kunde jag inte sova, så då gick jag upp, diskade och hängde tvätt. Kändes skönt nä...

Av Emma - Torsdag 4 april 20:45

Hipp Hipp Hurra!   Idag har min bror födelsedag!               ...

Av Emma - Söndag 31 mars 22:00

Jag kom hem sent igår och kunde inte sova under natten. Så tittade på ett avsnitt av Taskamaster på svtplay. När jag sov som bäst då väckte Ziva mig klockan 05:30 och idag hade jag inte tänkt gå upp så tidigt. Klockan 08:12 var det helt omöjligt att ...

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 21 december 2023 22:15

Idag vaknade jag upp klockan 09:15 efter att ha sovit hela natten. Dock hade jag lite otur när jag öppnade en ny påse med torrfoder till katterna. Jag hällde ut hela påsen på golvet, så fick städa redan före frukost. När jag städat klart så blev det ...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards