Alla inlägg den 11 november 2017

Av Emma - 11 november 2017 12:23

Idag vaknade jag upp klockan nio. Jag ställde ingen klocka idag heller. Jag vaknade upp och tittade igenom mobilen som jag gör varje morgon. Jag blev lite nedstämd när jag såg att mitt meddelnade blivit läst men att jag inte hade fått något svar... Men skakade av mig oroskänslorna så gott det gick och skrev ett brev. Brevet hade okänd avsändare men jag lyckades klura ut vem som skulle ha det. Så när jag hade skrivit klart, gick jag upp och klädde på mig. Sedan tog jag en promenad bort till brevlådan och vidare till biblioteket. Jag skulle lämna tillbaka några böcker som ska vara tillbaka på måndag. Men jag vet inte vad jag gör på måndag, så tänkte jag lämnar dem idag istället. När jag kom ut från bibiloteket, tyckte jag att det verkade vackert nere vid sjön, så jag gick den vägen hem. Det slutade med att jag var ute i nästan 30 minuter och gick före frukost! Jag behövde den kyliga luften i mitt ansikte. Det var riktigt skönt. När jag kom hem var jag hungrig. Så det blev lite frukost och så diskade jag lite. Nu ska jag snart ta tag i att baka lite idag också. Jag har en idé på vad jag vill testa.

 

       

Av Emma - 11 november 2017 00:15

Idag var det en sådan dag då jag inte riktigt visste vad jag skulle ta mig till. Jag fick i alla fall sova. Jag sov ända fram till halvtio. När man inte ställer klockan och kroppen verkligen behöver sova, ja då verkar jag sova bra länge. Jag gjorde lite frukost och sedan låg jag på soffan en stund. Pappa ringde och frågade om jag kunde tänka mig att vara taxi ikväll. Det gjorde jag så gärna. Det blev dags att hitta på något till lunchen. Jag öppnade kylskåpet och plockade fram lite rester från veckan.

Sedan fick jag något ryck och bestämde mig för att baka lite. Jag hade massor av planer som slutade med att det blev lite chokladbollar från Roy Fares receptbok Cake Hero.

 

Jag är inte helt nöjd med resultatet men jag provsmakade en och den smakade bra i alla fall. Det var lite lustigt att doppa dem i smältcchoklad innan man skulle rulla dem i strössel. Jag valde att rulla mina i neonströssel, kolaströssel och pärlsocker. När jag hade bakat klart och gjort lite kvällsmat, det blev tacos. Så fick jag för mig att jag skulle pyssla lite till. Jag behövde askar att lägga mina bakverk i. Jag har fått en ide så var tvungen att testa om jag var så pysslig som jag hoppades. Jag tyckte inte alls att det var superenkelt men jag lyckades till slut få ihop en ask med lock.

 

När jag var klar med den, så ville pappa åka hem från sin personalfest. Så jag plockade ihop och körde hem pappa. Jag fick lite bensinpengar och det var skönt att lämna lägenheten lite grand. Men nu har jag krupit ner i sängen för att få sova lite grand.

God natt och sov så gott   

  

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards