Alla inlägg den 12 november 2017

Av Emma - 12 november 2017 22:25

Idag är det söndag igen men den här söndagen är det farsdag. Det firade jag med sovmorgon, sedan gjorde jag klart mina muffins och åkte hem till pappa. Eftersom min pappa alltid ställer upp och byter däck på min bil vid den här tiden på året. Han är bäst på att byta däck. Jag hade även om pappa inte behövde någon present skaffat en till honom. Han fick en t-shirt med muminpappan på och några begagnade Kalle Anka tidningar. Ibland är jag som Findus i Pettson och Findus. Jag ger saker som finns här hemma, som jag vet att pappa tycker om dessutom. Han gillar Kalle Anka, han till och med han läsa ut tre tidningar medan jag var där. Jag kom i alla fall hem till pappa och han fick sitt paket, sedan ringde mamma och hade glömt typ allting hemma som dem skulle ha till julmarknaden. Så jag fick packa ihop sakerna och åka bort till mamma och lämna hennes grejer. Sedan satt jag där en stund och höll dem sällskap innan pappa hämtade mig och vi åkte till Årås julmarkand och gick igenom den. Sedan åkte vi hem igen, pappa släppte av mig vid affären och då var det så mycket folk inne att de kanppt fick plats där inne. Jag åkte hem tilll pappa igen, han skulle ut och elda och gräva lite i trädgården och då satte jag mig vid tv:n och tittade på Pojken med Guldbyxorna. Sedan kom pappa in och ropade: " Börja du att laga mat, så byter jag däck på din bil!" Jag gjorde som pappa hade sagt. Gick alltså ner och stekte korv och dukade bordet. När vi hade ätit, så gjorde jag en matlåda till mamma och Katarina. Pappa bytte mina däck och jag åkte bort till affären med lite mat. Sedan hem till pappa igen för att skruva åt mina däck ordentligt, efter det kunde jag äntligen åka hem.


När jag kom in till staden igen, blev det en snabbsväng in på Lidel då jag inte orkade laga någon mat. Jag packade upp matvarorna och la mig en stund på soffan för jag kände mig trött. Jag somnade och vaknade lagom till Tatto Fixers och då blev det mat samtidigt. Sedan blev det en tidigt kväll. Nu kom jag på att jag skulle kolla i frysen vad jag ska äta imorgon och när jag har gjort det så är det nog dags att sova lite grand. Jag börjar bli lite trött tror jag.


 

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards