Alla inlägg den 9 november 2017

Av Emma - 9 november 2017 19:53

Jag såg framemot en lång och härlig sovmorgon idag, eftersom jag var så många timmar på jobbet igår. Det blir väldigt sällan som jag har tänkt mig. Jag gick och la mig någon gång kvart över tio igår kväll men sova det fick jag inte. Min förkylning ville visst tala om att den existerade. Så klockan 03:50 var jag klarvaken. Jag låg kvar i sängen i en hel timme och försökte sova. Det gick inte alls. Så klockan fem gick jag upp och började diska och bädda sängen med rena lakan. Efter det la jag mig på soffan och tittade på Riverdale. När klockan blev sju så körde jag igång tvättmaskinen. Jag har fått undan den rena tvätten, så de kläderna hänger på sin plats i garderoben, jag har slagit in pappas farsdagspresent som han ska få på söndag, jag har letar fram ett extra täcke som jag inte ens visste att jag hade  Så nu slipper pappa frysa när han ska sova på soffan hos mig imorgon. Familjen tycker om att jag bor i staden, då kan dem låna min soffa när dem är ute på äventyr . När klockan blev 10:00 bestämde jag mig för att trots att det var alldeles grått och disigt ute, för att jag behövde komma ut. Jag bytte om och drog mig ut genom dörren. Jag tog en promenad bort till biblioteket för att lämna tillbaka böcker och låna några nya. Sedan var jag inne en sväng på ICA och handlade. Innan jag gick hem var jag inne på Nilles och skaffade små Cellofanpåsar som mamma behövde till julgodiset som hon ska sälja på julmarknaden på lördag.

 

När jag kom hem igen, var jag lite hungrig och fick i mig lite "frukost". Sedan blev jag så sjukt trött och somnade på soffan. Blev väckt av larmet för att tvätten var klar, så gick upp och slängde i en ny maskin och sedan somnade jag igen. Men har man varit vaken sedan 03:50 så får man sova lite under dagen. Nu ligger jag här på soffan och är jättemätt. Har inte ätit så mycket underdagen så kvällsmaten åt jag nog lite för mycket. Hoppas att nästäppan försvinner och hostan lugnar ner sig så jag kan sova lite längre inatt i alla fall. Jag har ingen lust att vakna klockan fyra imorgon bitti igen. Visst är jag ledig men så tidigt behöver man inte starta dagen om man inte måste.

 

 

Over änd out

Av Emma - 9 november 2017 19:42

Ingredienser

450g potatis, gärna delikatess

1/2 förp (á 150g) sockerärtor

2 högrevsburgare

1/2 msk olja

2 ägg

salt och peppar

1 ask (20g) färsk persilja

1 dl créme fraiche, tre sorters senap


Gör så här:


1. koka potatisen

2. Ansa och koka sockerärtorna med potatisen i 3 minuter.

3. Stek burgarna i hälften av oljan i en stekpanna och lägg upp dem på en tallrik.

4. Stek äggen i resten av oljan. Krydda salt och peppar.

5. Hacka persiljan och rör ihop med créme fraichen. Smaka av med salt och peppar.

6. Servera parisarna med ägg, senapskräm, potatis och sockerärtor


 

Mat

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards